• Magnolinda

HJÄLP! Jag är kattvakt och katten är död!!

Men HJÄLP!

Vad ska jag göra!? Jag är kattvakt åt grannen som åkte iväg igår förmiddag. Nyss var jag inne för att mata katten, och jag tyckte det var lite konstigt att den inte kom fram till mig. Hällde upp maten, bytten vatten osv och gick för att titta till katten. Låg i siffan så fint. Enda problemet var att den inte rörde sig!!! Inte alls, inte ens tassarna!! Lade min hand på magen men kunde inte avgöra om den andades för min han skakade så... Drog i filten som katten låg på, den rörde inte en fena. Katten måste vara DÖD!!!???

Vad gör jag nu??? Måste ju ringa ägaren - som alltså är i en annan del av landet? VAD GÖR JAG!!

• Svar på tråden HJÄLP! Jag är kattvakt och katten är död!!
  • tvåsmå

Ring ägarna och fråga hur de vill att du ska agera.

• GoldDigger

Du ringer ju ägarna så klart!

• Jamieolivia

Det är ju inte ditt fel, säg bara som det var. Du kom in för att mata katten och han kom inte. Du letade och fann honom lealös.

• the devil wears CM

Gå genast in och kontrollera att katten verkligen är död. Sedan tar du tjuren vid hornen och ringer upp ägarna och berätta exakt vad som har hänt.

Lycka till...

• Magnolinda

Jo, lade handen på den två gånger, först en gång sedan gick jag ut i hallen och stod och skakade och så tillbaka igen och puttade på den/lade handen på magen igen... Shit!!

• tvåsmå

Ja alltså ta först reda på om den verkligen är död och inte sjuk.

• Magnolinda

Men alltså; KAN katter ligga helt helt stilla???? Hur ser de ut när de sover!

• Liiza

Kolla om den lever,
    eller be någon annan göra det?

Ring därefter ägarna och berätta vad som hänt,
    den lever inte, eller den är sjuk.

Lycka till!

Svar på tråden HJÄLP! Jag är kattvakt och katten är död!!