• Yayo

Tips på baby tapeter

Vi ska göra om väggarna här innan leo kommer (vi har vart på könsUL). Jag vill att vi ska ha vita väggar med en ljusblåa tunna genomskinliga gardiner med dimmerljus i taket. Finns det nån bar butik som har en hemsida så man kan titta på dess utbud? har ni några andra tips på mjuka tapeter som skulle passa en son?

har även hört talas om gör det själv tapeter? att det ska vara enkelt att göra det själv? snyggare med tapeter än att måla

• Svar på tråden Tips på baby tapeter
  • erosperos

ett annat tips är stickers, det har vi gjort i stället för tapeter och det blev skithäftigt!

• asfaltsblomman

jag har en ljusgå med får på..kolla galleriet om nån vill, den e fiin!

maskrosbarn
  • Yayo

stickers vad är det?

vad fian de var asfaltsblomman

• October

I Olivers rum har vi ljusblå flammiga tapeter och en fondvägg med smala ränder i rött, blått, gult och vitt och så har vi wallies med lastbilar och flygplan.
    www.inreda.com/index.asp&artg=&ANCHOR=1520
    Här finns jättemånga olika att välja på. (Gissar på att det är det erosperos menar med stickers)
    Har vänner som har valt riktiga bebistapeter som varit för gulliga och de känns ju redan passé vid 2 års ålder. Något att tänka på kanske, då är ju wallies perfekt om man inte vill tapetsera om.

• asfaltsblomman

får man fråga hur ni inrett babyrum?
    har ingen inspration!

maskrosbarn
  • Yayo

hm vi har inte börjat inreda ännu men har ju en bild i huvudet.

det sk avara vita tapeter och till vänster när man kommer in sk adet finnas en vit träbokhylla och sedan en vitt skötbord, spjälsängen ska vara i vårat sovrum den första tiden. sen ska det vara inslag av ljusblått och andra mjuka färger. dessa är vad jag sk ainhandla. det ska finnas en korgstol från ikea som fungerar som gungstol, där sk ajag lägga en mjuk får filt och det ska vara min amningsstol. sen ska det vara en fåtfäll på golvet också, måste ju dammsuga varje dag så det är rent i babyrummet från allt får men fällen finn spå ikea. sen har jag så dålig fantasi, jag vill ha det ordentligt och inte för mycket av allt, det ska vara rent och mjukt. inredningen av kläder kommer ge färg och lite blommor och mjukisnallar. så långt har jag kommit men funderar på dett amed tapeterna...blir kanske lite väl vitt så det inte bli rett psykiatri rum. så nån bord eller såna stickers är ju perfekt =)

Bokhylla
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20072736

Skötbord
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59838766

Spjälsäng
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70116002

Hänga ovanför skötbordet
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40094695

Mjuk filt
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60114112

• asfaltsblomman

den där gungstolen vill jag oxå ha!!! tänkte oxå ha som en amningsfåtölj typ..
    vi har vitt skötbord , en vit ganska stor byrå..och som du, ska vi ha sängen inne hos oss första tiden..

maskrosbarn
  • Yayo

ja det låter braa =) mtysiiigt

• asfaltsblomman

vi har oxå köpt det det där skötbordet (HEMNES)
    tack för inspirationen!!

maskrosbarn
  • Yayo

Ingen fara. är det någon mer som har någon intressant inpiration?

Svar på tråden Tips på baby tapeter