• Olleiskogen

Aktiva barn!

Hej e jag undrar om det finns nogon annan en mig som har ett väldigt aktivt barn? Min som är 2 1/2 år och har alltid varit aktiv men nu e han väldig väldig aktiv, samt att han e inne i en trotts period så han lysnar inte på nogot som vi säger och gör bara en massa bus, nu e jag så trött på allt att jag har försökt att få tag på bvc psykologen (än utan svar).

Någon som har något tipps eller sitter i samma sitts så får ni gjärna skriva några rader till mig.

• Svar på tråden Aktiva barn!
  • Petronilla

Jag har två aktiva barn som inte gärna sitter still. Tom som är 3 år och 4 månader har lärt sig att cykla utan stödhjul.

Jag är mycket i parken med dem. De får klättra och leka bäst de gitter. Vi spelar mycket boll och vårt hem är spartanskt möblerat så att de kan köra bilar och skateboards och lira boll inomhus ochså.

Vi dansar mycket och härjar mest hela tiden. Lycka till!

• Olleiskogen

jag försöker att hitta på allt möjligt med honnom och vi har oxå väldigt uppet så han även kan leka inne med ALLT. men det värkar som att det inte finns något som lungnar ner honnom.

• lillvilda

Jag har en son som är 1 år och han till hör den lite mer aktiva typen. Han har varit så sen han föddes och har hela tiden kämpat för att få se mer och komma fram fortare. Han ska alltid ha koll på allt och älskar fart och rörelse. Att sitta still är inte hans grej helt enkelt det har vi insett sedan länge. Han älskar när vi går på stan lr i stora folksamlingar som på mässor och liknande men blir väldigt uppspelt. Han står i vagnen och skriker och tjoar av glädje. Min son har 2 saker som gör honom lugnare och det är viss musik, funkar dock bara i ex bilen lr hemma.samt när i bär honom så det tänker vi nog göra då å då så länge vi bara orkar för då varvar han ner på ett sätt som han aldrig gör annars. Han är ju yngre än din kille så han bränner mycket energi på att klättra och vi har honom överallt både inomhus och utomhus. I övrigt försöker vi var mycket ute för där behöver vi inte sätta lika många förbud och tjata lika mycket utan han får större spelrum. Det kan vara på gården där han kan rasa av sig lr i lekparken. Vi ser oxå till att kvällarna är lugna så han riktigt varvar ner i tid. Vi hr iförsig ingen tv så nu är det enkelt men förut när han var mindre upptäckte jag att alla intryck från tvn kunde skruva upp honom.

Svar på tråden Aktiva barn!