• Volvowife

Efter 18 år av olidlig mensvärk, har jag ÄNTLIGEN hittat ett botemedel!

Hej alla, jag vill bara dela med mig. Har varje månad i hela mitt liv lidit oerhört av svår mensvärk. Jag har testat allt från Ipren till hälsokost, rena sockerpillrena.

Nu äter jag Orudis kapslar, kombinerat med Glandin 25, och jag har inte ens en känsla av att jag har mens. Helt fantastiskt! Jag har fått mitt liv tillbaka vid mens!

Hoppas att detta kan hjälpa någon annan.

• Svar på tråden Efter 18 år av olidlig mensvärk, har jag ÄNTLIGEN hittat ett botemedel!
  • anneliesb

Vart får du tag i dem?

• Volvowife

Orudis fick jag på recept av gynekokogen, Glandin 25 finns i hälsokostaffärer. Jag är osäker på om Orudis finns receptfritt. Kolla apotekets hemsida.

• Larzzon88

Hejhej! hoppas verkligen ett de hjälper på mig med =). Jag fick orudis utskrivet här för ett tag sedan och jag har åte betydligt starkare tabletter som inte hjälpt nått men hoppas nu att denna kombinationnen ska hjälpa =D så nu känner jag mig glad, hoppet finns eftersom de hjälpte dig =D. Tack!

• Fidelina

Tack för tipset, det ska provas

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • åsa1980

bra förslag skall genast fixa detta

• alexja

Orudis har jag provat men det fungerade tyvärr inte för mig men kanske tillsammans med Glandin 25 ! håller tummarna och ska prova, skulle vara kanon om något fungerar!

• bubblan79

Orudis finns inte receptfritt. de fick jag när jag var 13 och de hjälpte inte alls för mig utan fick gradvis testa starkare och starkae tabletter och naproxen funkad någorlunda för mig och jag kunde åtminstånde ta mig till toa då.. 10 år senare så kom cerazette minipiller haha oj vilken gudagåva, blev av med mensen och inte haft den på 5 år nu.. nu ska jag och mannen börja bebisverkstad om en månad och hua jag bävar för att de inte tar sig direkt för jag kommer inte fixa de känns de som nu att få mens men jag har iaf bokat tid hos läkaren och ska få nya recept ifall mensen dyker upp och sen köpa cyklo-f på apoteket som stoppar blödningen lite.

hjälper inte orudis för er så testa å be om naproxen

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • M girl

Jag har liksom TS också otroligt svår mensvärk. Får ont i hela kroppen, svullnar och mår illa. Men Orudis tar bort allt. De är toppen.

• Lady Namárië

Eftersom tråden ligger under "planerar barn" måste jag fråga om din läkare sade något om fertilitetsaspekten?

Orudis är ju ett NSAID-preparat, och det finns ju studier som menar att dessa påverkar ägglossningen negativt.

Jag undrar eftersom jag blev avrådd från att använda Orudissalva när vi försökte få barn för 4-5 år sedan, och detvore intressant att veta om rekommendationerna ändrats.

You can't take the moral high ground when you are standing in the mud. - Admiral Adama
  • Ludwig å Malwia

Har själv ätit dom... jag behövde bara äta dom i 6 månader sen slapp jag min mensvärk ändåSkrattande

• Vickan I

Har också hört att man inte ska ta Orudis om man försöker bli gravida...

google it goddammit!!!!
  • M girl

Jag fick mina av min gynekolog som sa att det inte skulle va några problem. Jag har haft normal äl sen jag började med dom.

Vickan I skrev 2008-05-03 10:05:27 följande:

Har också hört att man inte ska ta Orudis om man försöker bli gravida...
  • små knattarna

Hej!
    finns det värre än denna olidliga mensvärk, har haft det så jag nästan har kräkts varje gång, då fick jag Pronaxen på recept som verkar muskelavslappnande, hur bra som helst.
    Nu mer finns pronaxen receptfritt i svagareform det kanske funkar.

• Volvowife

Hej alla,

Jag hoppas verkligen inte att de hindrar en graviditet, jag fick pillrena just i väntan på att gå hem och bli med barn. Kan gynekologen verkligen ha gett ut dem i så fall?
    Jag hade ÄL förra månaden som vanligt, så jag hoppas att det inte blir mindre chans med Orudis.

• M girl

Det fick jag också, frågade om det var ok att äta när man försökte och min gyn sa ja. Blev dock lite osäker när jag läser detta.

Volvowife skrev 2008-05-05 12:22:02 följande:
    Hej alla,Jag hoppas verkligen inte att de hindrar en graviditet, jag fick pillrena just i väntan på att gå hem och bli med barn. Kan gynekologen verkligen ha gett ut dem i så fall?Jag hade ÄL förra månaden som vanligt, så jag hoppas att det inte blir mindre chans med Orudis.
  • M girl

Såhär stod det där jag läste,

Dels är reaktionen olika från kvinna till kvinna och dels måste ägglossningen befinna sig just i detta kritiska skede för att den ska hejdas.
    Dessutom finns det ämne som hindrar ägget att ta sig ur sitt skal bara kvar i kroppen så länge som värktabletten är aktiv.

Så om man tar den vid mensvärk ska det väll inte va någon fara men man ska nog undvika den annars.

• Volvowife

Dessa Glandin är grymma i kombination mot mensvärk, men de fullkommligt rubbar min menscykel.
    Jag får bita ihop nu känner jag, kommer att låta bli att äta dem i syfte att skaffa barn.

• HellenPellen

Oj, kände direkt att jag måste dela med mej av en erfarenhet med Orudis. Pass upp med dem, min släkting käkade dem i många år pga knävärk, tog bort all smärta men en dag sprack tarmen. Det va tabletten som skavde hål på ett ställe som va försvagat, så jag säjer bara det, använd med måtta...

Svar på tråden Efter 18 år av olidlig mensvärk, har jag ÄNTLIGEN hittat ett botemedel!