• Bracanka

Titthåls operation?

Gjorde titthåls operation för ett par dagar sen, undrar bara om nån annan har gjort det och kan beskriva hur dom kände efteråt.

Gjorde denna för 3 dagar sen och igår fick jag ont i brösten, dom e svullna och gör ont. är även försenad med min mens 6 dagar, men det kan ju vara pga operationen att jag var orolig då det visade negativt på testet.

• Svar på tråden Titthåls operation?
  • karin69

Varför gjorde du titthålsoperation? Jag har gjort 3 stycken pga endometrios och mådde inte så bra efter de första då de var liten större men efter den sista så tog jag taxi hem själv efter ett par timmar. Var lite trött och sliten i några dar, men inga större problem. Hoppas du mår bättre

Karin

• Bracanka
    Svar på #1
    dom trodde att det var endometrios, men när dom väl var inne så såg dom inget konstigt. onödigt att skära upp mig om det inte va nått, enligt min uppfattning.
    men man får åtminstonne va glad att det inte va något.
    jo mår mycket bättre men brösten ömmar som tusan och jag vet inte varför.
  • Blondie 68

Jag har gjort titthål op. För att kolla om det var fri passage. Jag fick ruggigt ont i axlarna pga läget på stolen när op gjordes.

• Bracanka
    Svar på #3
    det fick jag med men d gick över snabbt. men usch va såret ser ut, flagnar o har sig
  • GrodAnn

Jag gjorde titthålsoperation för ca 6 år sedan för att kolla mina (jag har två) livmödrar.

Jag kände ingenting efteråt och fick åka hem dagen efter. Började jobba två dagar efter operationen. Det är nog väldigt olika hur man reagerar på behandlingen.

• Miraklet09

hej kikade in jag ska snart göra titthål, gör det jätte ont?
    hur gör dem, ligger man i en sele som vissa säger???

• eoe78

hej har gjort en titthål för lite mer än två år sen. Det var inte så farligt. Har ett fult ärr i naveln men de andra är inte så fula. Låg på en special säng. De har nu upptäckt fler cystor, så jag skall göra en ny operation i höst. Det är nog endometrios.

• Miraklet09

Eoe78

Det är det dem fruktar med mig med, endo.
    MIn syster och mamma har det
    jag har deras symton, jag är rädd..
    Blir man sövd osv, får man ligga i operations rum?

• Southern Belle
    Bracanka skrev 2008-05-02 10:48:59 följande:
    Gjorde titthåls operation för ett par dagar sen, undrar bara om nån annan har gjort det och kan beskriva hur dom kände efteråt.Gjorde denna för 3 dagar sen och igår fick jag ont i brösten, dom e svullna och gör ont. är även försenad med min mens 6 dagar, men det kan ju vara pga operationen att jag var orolig då det visade negativt på testet.
    Jag gjorde en titthålsoperation för 1½ år sen. Dels för att ta bort gallblåsan men även för att se om jag har endo. Mådde uselt efter op (fick komplikationer men det är en annan historia) och när magen fortsatte att vara svullen och jag kände mej frusen och sjuk i flera veckor efteråt misstänkte jag först inte att det kunde bero på nåt annat än sviterna efter op. Men det gjorde det och resultatet ligger just nu och sover middag!

Hoppas att dina ömma bröst och föresenad mens beror på samma sak och att nästa gång du testar får ett plus på stickan!

Lycka till!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Bracanka
    Svar på #10
    hej!
    Nu har det gått ett tag sen sist, men man hoppas än idag hehe.
    Är nu försenad igen med mensen men jag vägrar kolla om det är ett plus. vill inte ta ut någon glädje i förskott!
    Jag har mitt hopp kvar att det kommer någon dag!
  • eoe78

pinguliny

Jag hade bara ont i någon vecka. Var tillbaka på jobbet efter en vecka. Det är som vilken annan operation som helst. Man blir sövd, och jag fick stanna kvar över natten. Men det är olika från sjukhus till sjukhus.

• Miraklet09

eoe78

Aj då jag är livrädd för sprutor osv, hur söver dem en :-/
    får man ligga på sån säng när dem kollar där inne?
    måste man ha av trosor osv... grr jag hatar manliga doktorer, bara ja slipper de

tack för ditt svar

• eoe78

Jag kommer inte ihåg precis hur allt gick till.
    Men man fick ha på sig speciella trosor. De flesta läkare är ju bra och det är inte så farligt.
    Jag tror jag fick lugnande tabletter och bara en spruta.
    Men oftast sätter de en kanyl i handen eller armen. Så man behöver bara bli stucken en gång.

• Miraklet09

eoe78

Aj tusan :-s
    kanyler klarar jag verkligen inte av, smärta :-/
    blää jag hoppas att dem förklarar redigt innan.
    Jag ska träffa narkos läkaren innan, tack för all info

Svar på tråden Titthåls operation?