tappat känseln i huden på magen, någon som vet?
jag är i v35 och har som tappat känseln i huden på delar av magen, det gör inte ont utan är mest obehagligt. Någon som haft liknande?
jag är i v35 och har som tappat känseln i huden på delar av magen, det gör inte ont utan är mest obehagligt. Någon som haft liknande?
Jag har likadant, mest på nedre delen av magen! Är också i v 35.
japp, jag har likadant! det är absolut inget farligt. det beror på att bebisen legat och tryckt mot någon nerv för länge. går över direkt efter förlossningen. men jag håller med, det är jätte obehagligt!
vad skönt, jag har haft det på en fläck i ca 2 veckor nu, men idag börjar jag känna att det är fler "fläckar" som börjar tappa känseln, så jag blev lite orolig. Men vad bra att det inte är nå konstigt! Men som sagt, väldigt obehagligt!!
Har samma och har haft länge - är nu i v 39. Är inte orolig, tycker mest bara att det är obehagligt när någon/något kommer emot magen.
Ja, jag har haft det sen vecka 36 ungefär. Är i vecka 40 nu. Jag har fått ganska mycket bristningar på hela magen och tror kanske att det beror på det. Har dock tyvärr glömt att fråga bm om det när jag har varit där. Jag har karpaltunnelsyndrom också och är ganska avdomnad i alla fingrarna och trodde först att det var därför som jag inte kände magen.
Det är obehagligt, precis som du säger, speciellt om man råkar stöta emot något med magen. Det är inte heller behagligt att stryka med handen över magen eller smörja in den. Har aldrig hört någon prata om detta "bekymret" tidigare.Ska du till bm snart så fråga.
Ok, det är nerverna som är i kläm.
Precis som med mina händer då.
Har som ni ovan, samma känningar nu i v31 (tvillingar). Brukar massera magen lätt (olja in) ibland när jag känner av det.
Jag har även domningar i höger lår emellanåt. Kan inte sova alls på höger sida, då "somnar" benet...