• Heahog

Feber & hosta , kräkningar

Min 1åriga son har nyligen fått hög feber & hosta. Dagen blev han även förkyld.
    hostan & allt är jobbigt för honom, han verkar må riktigt dåligt & har ont.

ibland hostar han tills han spyr, har blivit hes & idag har han spytt väldigt mkt, dock inte slem.

Någon annan som råkat ut för detta? Har inte en aning om vad det är eller hur det ska kureras...

• Svar på tråden Feber & hosta , kräkningar
  • anka1079

jag fick ett husmorstips mot hosta... delaen lök och lägg vid sängen så slutar dom att hosya. Det funkade för min kompis och hennes tjejer har hosta så dom spytt ofta. >Själv har jag inte hunnit testa än

• peetraa

min son har också haft jättejobbig hosta och feber, skrek dock konstant också hela natten till idag så vi åkte in till sjukhuset där han fick bricanyl mot hostan och det konstaterades att han hade öroninflamation..så nu får han även pencilin..

ett besök in till barn-akuten kanske?

• Heahog

Vi var till läkare igår, där det oxå konstaterades inflammation i mellanörat. tycker det låter märkligt med tanke på att ungen ibland hostar så han spyr. Förstår inte hur det hänger ihop men men. Var iväg till närmsta apotek som hade söndagsöppet idag, 5 mil bort 6 hämtade medicinerna. Fick Kåvepinin & Mollicpect, så nu håller jag tummarna att han blir bra :)

peetraa skrev 2008-05-04 16:58:03 följande:
    min son har också haft jättejobbig hosta och feber, skrek dock konstant också hela natten till idag så vi åkte in till sjukhuset där han fick bricanyl mot hostan och det konstaterades att han hade öroninflamation..så nu får han även pencilin..ett besök in till barn-akuten kanske?
  • Kristin24

Är väldigt vanligt att i samband med förkyldning så får barnet öroninflammation.

Hostar han så att han kräks så är det nog bra idé att få komma till läkare igen.
    Fick ni ingen pencillin mot öronen?

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

sorry...läste nu att ni fått hjälp. ska nog lägga mig nu.

Hoppas han kryar på sig...

Go och glad Kexchoklad
  • Heahog

Han blev hostig & febrig innan förkylningen, men nu har han börjat väsa när han andas & väsningarna känner jag igen... Dottern har förkylningsastma, så jag ska till läkare med honom igen idag. Mollipecten är luftrörsvidgande, men det hjälper uppenbarligen inte min son.. 

Fick veta av hans far igår att han har astma, så min son har det alltså ärftligt på båda sidor  :(

Angelinas mamma:  Huvudändan är redan upphöjd :)  Dock har han inte klarat att sova i sin säng under veckan & jag har inte velat låta honom sova själv i sitt rum, däremot har han haft tjock kudde under huvudet bredvid mig.

Svar på tråden Feber & hosta , kräkningar