• jess00

Högskoleprovet-Offenligt?

Är reslutatet på högskoleprovet offentliga handlingar? Om så, hur får man fram reslutaten? Alltså inte sitt eget utan någon annans.

Känns som det borde vara det samma som för betyg och de är offentliga.

Någon som vet??? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Högskoleprovet-Offenligt?
  • LillaMysan

Hur får man fram någon annans betyg? ;-P

Har ingen aning om HP är en offentlig handling, har aldrig hört talas om det...

• giftgrodan

Jo, det är det. Ni har väl sett artiklarna som kvällspressen brukar ha med olika kändisars resultat?

kopierar från ett annat forum:
    Provresultat är en offentlig handling och den kan ska man få tillgång till utan problem. Provet i sig går däremot inte vad jag vet. För att få resultaten måste du först ha personuppgifter. Namn och personnummer krävs. Sedan kontaktar du Institutionen för beteendevetenskapliga mätningar i Umeå. Där säger du att du vill ha resultaten på "namn efternamn" med personummer "19xx-xx-xx-xxxx". Du måste alltså ha dom fyra sista numrena också. Har du inte allt detta så kan du kontakta Skattmyndigheten.

• Häxan Jia

shit, folk kan alltså hämta ut mitt högskoleprov om de har mitt person nr.. hur kul är det då?

varför vill man ens plocka ut någon annans???

Älska mig mest när jag förtjänar det minst, då behöver jag det bäst!!!!!!
  • Tecken

Häxan Jia skrev 2008-05-04 01:40:21 följande:

shit, folk kan alltså hämta ut mitt högskoleprov om de har mitt person nr.. hur kul är det då?varför vill man ens plocka ut någon annans???
    Varför? För hur skulle vi annars få reda på att Linda Rosing bara fick 0,1? Nej, det var inte _jag_ som begärde ut det - läste det i någon blaska
  • LillaMysan
    Tecken skrev 2008-05-04 08:09:01 följande:
    Häxan Jia skrev 2008-05-04 01:40:21 följande:
    Varför? För hur skulle vi annars få reda på att Linda Rosing bara fick 0,1? Nej, det var inte _jag_ som begärde ut det - läste det i någon blaska
    Haha, ja jag bara undrade hur man gjorde utifall att
  • jess00

Giftgrodan- tack för ditt svar!

Häxan Jia- Har faktiskt inget intresse i av ta reda på någons resultat, undrade mer...

• Namin

Jag blev lite förvånad själv när en klasskompis hade läst mitt högskoleprovresultat i Aftonblandet. Men jag hade iofs 2.0 så det är ju inget att skämmas för i alla fall Men visst går det att ta reda på.

• tvåsmå

I aftonbladet? Listar dom inte bara kändisar?

Namin skrev 2008-05-05 22:44:09 följande:
    Jag blev lite förvånad själv när en klasskompis hade läst mitt högskoleprovresultat i Aftonblandet. Men jag hade iofs 2.0 så det är ju inget att skämmas för i alla fall Men visst går det att ta reda på.
  • Fluffguf

Jag undrar också varför man vill veta någon annans resultat! Inte för att jag bryr mig om någon skulle vilja se mitt, men man kan ju undra varför det skulle vara intressant.

• bananglass

Haha, jag köper alltid Aftonbladet den dagen de redovisar resultatet kommun för kommun för de som fått 1,6 eller mer. Helt klart kul att se om man känner någon utav dem .

• Mizzz
    tvåsmå skrev 2008-05-06 18:30:14 följande:
    I aftonbladet? Listar dom inte bara kändisar?Namin skrev 2008-05-05 22:44:09 följande:
    Nae.. AFtonbladet brukar ju ha artiklar med typ "se hur smart din granne är" som rubrik efter varje högskoleprov.
  • Fluffguf

Oj, jag har helt missat artiklarna, då har man kanske varit i aftonbladet

• tvåsmå

Oj då... när kommer de? Har de redan kommit?

Mizzz skrev 2008-05-06 20:24:18 följande:
    Nae.. AFtonbladet brukar ju ha artiklar med typ "se hur smart din granne är" som rubrik efter varje högskoleprov.
  • bananglass

Nej, borde komma i dagarna nu, tar en dryg månad tror jag.

• Mizzz
    tvåsmå skrev 2008-05-06 20:30:03 följande:
    Oj då... när kommer de? Har de redan kommit?
    Jag har inte kollat aftonbladet så mycket nu, men det borde ha kommit, annars kommer det nog vilken dag som helst.
  • tvåsmå

Usch då, har ingen lust att skylta med att jag skrivit...

Svar på tråden Högskoleprovet-Offenligt?