• Niebla

Elektrisk eller manuell bröstpump?

Hej!

Jag är i behov av en bröstpump och funderar på om jag ska köpa en manuell eller en elektrisk pump. Jag har sett att många här rekommenderar Avent Isis, som finns på Apoteket för runt 500 kr. Det är ju en manuell pump och jag klurar på om det inte blir jobbigt att pumpa manuellt? På BB hade jag en elektrisk pump som var super, men jag är inte sugen på att lägga ut hur mycket som helst på en elektrisk pump, OM en manuell pump fungerar lika bra.

Vad säger ni som äger en pump - är det värt att köpa en elektrisk, och i så fall vilket märke? Jag tänker mig att jag kommer att pumpa hur ganska mycket, så att maken kan flaskmata när jag är borta.

Tack för tips!

• Svar på tråden Elektrisk eller manuell bröstpump?
  • Runguska

Jag har bara provat manuell (Avent Isis) och jag tycker inte att den är jobbig att använda, men däremot ser jag gärna på TV då jag använder den för annars blir det farligt tråkigt. Sedan har jag haft tur och har mycket mjölk så det går fort att pumpa, långsammare så kanske det skulle bli jobbigt, jag vet inte.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • God Is A Girl

Har testat apotekets rör, avent isis och medela mini electric.
    Tycker helt klart avents är bäst, och gör inte lika ont som medelas kan göra. Apotekets rör ja det är rena tortyrredskapet om man ska pumpa mycket.

• allt och lite till

Jag har Avent Isis och jag tycker inte att den är jobbig att använda...
    jag använder den 2-4 gånger om dagen :D
    asss bra!
    lätt att sätta ihop och bra istrutioner!

• Moloko

Jag fick låna en elektrisk pump ifrån sjukhuset efter förlossningen i 2 veckor. Sen lämnade man tillbaka själva delen med motor men behöll alla plast-saker. Så blev det en manuell pump istället. Helt klart lite jobbigare men fungerar fint ändå. Men i mitt fall går det fort att få ut mjölken. Hade nog varit urjobbigt om man fått kämpa länge. Jag ser det som lite arm-träning

• God Is A Girl

Jag menar handjagaren

• Ullegulle78

Ska du pumpa ofta?
    I så fall: en elektrisk, alla gånger! Tro mig, det är värt pengarna..
    Om du bara vill ha en som är lätt och smidig att ta med funkar det med en hanjagad.
    Har några utvärderingar av pumpar i min blogg:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b64682.html
    Ha det bra!

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
Svar på tråden Elektrisk eller manuell bröstpump?