• Anonym

Vilka läkemedel finns som kan hjälpa en alkoholberoende? SNÄLLA HJÄLP!!!!

Jag orkar inte dra hela historien men jag behöver tips på olika läkemedel som finns som hjälper till att ta bort alkoholsuget mm.
    Antabus finns ju men det tar väl inte bort suget eller?
    Det gör väl bara att man får biverkningar om man ändå dricker när man tar det?
    Alltså personen som behöver detta kommer såklart gå till sin läkare och få det utskrivet men jag vill läsa på lite om de olika preparaten som finns innan dess.
    Personen ifråga är i 50års åldern och har konsumerat stora mängder alkohol sedan tidig tonår.
    Att bara medicinering inte funkar fattar jag med men det är en början då läget är så akut som det är nu.
    Så snälla ingen diskussion om andra saker nu för jag orkar inte det.
    Så snälla. Kom med alla tips på vad det finns för läkemedel och gärna ett par rader om ni har erfarenhet av dem.
    Behöver verkligen er hjälp med detta.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Vilka läkemedel finns som kan hjälpa en alkoholberoende? SNÄLLA HJÄLP!!!!
  • Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-02 22:38:24 följande:
    Jag orkar inte dra hela historien men jag behöver tips på olika läkemedel som finns som hjälper till att ta bort alkoholsuget mm.Antabus finns ju men det tar väl inte bort suget eller?Det gör väl bara att man får biverkningar om man ändå dricker när man tar det?Alltså personen som behöver detta kommer såklart gå till sin läkare och få det utskrivet men jag vill läsa på lite om de olika preparaten som finns innan dess.Personen ifråga är i 50års åldern och har konsumerat stora mängder alkohol sedan tidig tonår.Att bara medicinering inte funkar fattar jag med men det är en början då läget är så akut som det är nu.Så snälla ingen diskussion om andra saker nu för jag orkar inte det.Så snälla. Kom med alla tips på vad det finns för läkemedel och gärna ett par rader om ni har erfarenhet av dem.Behöver verkligen er hjälp med detta.Tack på förhand.
    Kan du inte försöka ta kontakt med en läkare som hjälper dig så du får rätt medicinering?
    Sedan kan du kanske ta kontakt med AA?
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Anonym
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-02 22:40:26 följande:
    Kan du inte försöka ta kontakt med en läkare som hjälper dig så du får rätt medicinering?Sedan kan du kanske ta kontakt med AA?
    Men jag skrev ju precis det i ts.
    Om du läser igen.
    Jag vill ju alltså ha tips på VILKA mediciner som finns för att kunna läsa om dessa INNAN min pappa som det handlar om ska träffa läkaren om detta.
    Vill alltså ha en lista på de läkemedel som finns mot just alkoholproblem.
    Som dämpar suget etc.
    Tack ändå.
  • Astarte

Lergigan hjälpte mig när jag skulle komma ur ett missbruk. Jag tog det ihop med antabus och det hjälpte. Lergigan är en lugnande medicin som till viss del tar bort suget. Antabus funkar tills man lär sig hur man tar sig runt det. . .

• Intelligenti pauca
    Anonym skrev 2008-05-02 22:43:48 följande:
    Åh tack snälla. Jag googlade med men hittade inte mkt. tack
    Men sedan beror det ju på vilkn behandling din läkare tycker lämpar sig bäst för dig.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Anonym
    Astarte skrev 2008-05-02 22:45:40 följande:
    Lergigan hjälpte mig när jag skulle komma ur ett missbruk. Jag tog det ihop med antabus och det hjälpte. Lergigan är en lugnande medicin som till viss del tar bort suget. Antabus funkar tills man lär sig hur man tar sig runt det. . .
    Ok. Tack.  Jag fick lergigan comp mot graviditets illamående.
    Ska kolla det med.
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-02 22:45:52 följande:
    Men sedan beror det ju på vilkn behandling din läkare tycker lämpar sig bäst för dig.
    Nu handlar det dock inte om mig men iaf
    Självklart bestämmer läkaren men bra att vara lite påläst ändå eftersom det är jag som mer eller mindre tvingat min far till hjälp nu eftersom han pga sin diabetes som blir sämre inte har mer än max 1 år kvar att leva om han ej slutar med alkoholen och börjar äta regelbundet och minskar på stressen runt han.
    Så det är jag som drar lasset och fixar och donar med allt. Då vill jag veta lite om hur medicinerna funkar osv så jag vet vad jag pratar om sen.
  • Anonym
    aronnax skrev 2008-05-02 23:04:55 följande:
    Revia mínskar alkoholsug, men man behöver ju stöd oxå
    Ja självklart.
    revia tillhandahålls ju inte längre enl fass.se
Svar på tråden Vilka läkemedel finns som kan hjälpa en alkoholberoende? SNÄLLA HJÄLP!!!!