• Laura05

Malaga, Spanien

Är det någon som har erfarenheter av Malaga i Spanien? Tips på utflykter, aktiviteter, badplatser, shopping och allt annat mottages tacksamt. Är det barnvänligt att vistas där? Vad är rimligt att betala för en flygstol dit i augusti/september?

• Svar på tråden Malaga, Spanien
  • Mars2007

Hej!!! Var rätt många år sedan jag var där!! Bodde där ett tag, men en liten fråga är; har ni tänkt att bo i Málaga eller i någon av turistorterna utanför?? Hur gamla är barnen?
    Kan börja med att säga att det är högsäsong om ni åker vid den tiden så flygstolen kan du förmodligen boka relativt billigt (med lite tur) boendet kan däremot vara rätt dyrt, se till att ha bokat boende i förväg för det är "feria" i Málaga omkring den tiden (pågår i ca 2 veckor) och då är det mer eller mindre omöjligt att hitta ett boende när man kommer ner!!

Nerja är ett bra utflyktsmål sedan går det ju bussar till Granada och Sevilla också om man vill se lite mer.

• Laura05

Ska eventuellt hyra hus av bekantas bekanta. Vet inte riktigt var huset ligger, men fick uppfattningen om att det var ganska så centralt.
    Barnen är 2 & 3.

• Mars2007

Har funderat på vad som kan finnas i Málaga.. har kommit på Mijas en by liteuranför som också ska vara vacker (var aldrig där själv). Annars finns det ett köpcenter som heter Larios och givetvis Corte Inglés och själva centrumet för shopping (kan ju ha ändrats lite..) Bor ni i centrum och ska till stranden så finns Malagueta och efter det kommer ett område som heter Pedregalejo. Hör annars med dem ni hyr av om strandtips (kanske inte världens mest barnvänliga i just Málaga).
    Finns en del trevliga ställen att prova på Jerez på (sherry) om man tycker om det (kommer ju från byn Jerez som oxå ligger i Andalusien). Katedralen kan man besöka och jag har för mig att utanför Málaga finns det en "trädgård" eller något som ska vara sevärd (vet inte själv).

Återkommer om jag kommer på mer!

• Mars2007

Ska se om jag hittar någon bra sida som det står på engelska där du kan kolla runt lite själv.
    Finns en annan by(!!!!)Ronda som oxå är trevlig!

Svar på tråden Malaga, Spanien