Rasmus06 skrev 2008-05-02 23:53:30 följande:
Min son får också alltid jättejobbig hosta när han blir förkyld. Och han kräks varje gång han blir så förkyld, dels har han "känsliga" kräkreflexer. Men vår läkare har sagt att det inte är nåt konstigt.Men har du testat att ha henne liggande på en lite högre kudde? Så hon kommer upp lite. Eller ställ hennes säng på några böcker, oftast kommer ju hostan just under natten när man ligger raklång.Bara ett tips som kanske kan hjälpa.Kan det va hostmedicinen som triggar att hon hostar mer inför natten? Får hon det även på dan?Vet att det även går ett sånt virus nu men en jätte retlig hosta. Både jag o min son har åkt på det. Och jag har hostat nu i 2 veckor..Men försök få upp henne lite.
ja iof, någon läkare sa ju en gång att dom helst inte ger dom hostmedicin för det är bra dom hostar för då hostar dom upp slemmet. Först fick hon bara på kvällen, nu får hon 3ggr om dagen när det blev värre. Kanske ska prova och se vad som händer om vi låter bli hostmedicinen. Ja, hon ligger högre upp (böcker under) men hon rör sig så mycket så man hittar henne typ nerkurad i fotändan istället. Tycker det har hjälpt henne lite när jag lagt henne på mage istället