• Sanda

Hostar så hon kräks på nätterna..... :-(

Min tjej är 1 år, hon har varit snuvid och förkyld i 1 1/2 vecka, feber från och till. På dagarna har hon varit matt och gnällig men ingen hosta i stort sätt men på natten får hon sån hosta att hon måste tas upp så hon får kräkas, det är alltså så täckt med slem. Har varit hos läkaren 2 ggr på en vecka men på dagen så verkar hon ju rätt frisk så inte fått något, bara att hon kan ta mollipec inför natten, det får hon men hjälper inget. Någon som varit med om liknanade? Dags att besöka doktorn igen eller?

Kolla in min viktblogg!
  • Svar på tråden Hostar så hon kräks på nätterna..... :-(
  • xangla

Vår tjej har också hostat så hon spytt på nätterna och på dagarna är det ofta inte så farligt. Det är ju bra att de får upp slemmet. Men det är väl bra att titta på allmäntillståndet och att hon inte får feber som ökar. Vår dotter har aldrig fått antibiotika för det, men hostmedicin som hjälpt lite.

Lycka till och hoppas att hon mår bättre snart.

• Sanda

jag tyckte hon var piggare på dagen idag, så trodde natten skulle vata bättre, men var precis inne hos henne och hjälpte henne hosta upp slemmet. Hon äter dåligt men tar som tur var vällingen fortfarande

Kolla in min viktblogg!
  • Rasmus06

Min son får också alltid jättejobbig hosta när han blir förkyld. Och han kräks varje gång han blir så förkyld, dels har han "känsliga" kräkreflexer. Men vår läkare har sagt att det inte är nåt konstigt.
    Men har du testat att ha henne liggande på en lite högre kudde? Så hon kommer upp lite. Eller ställ hennes säng på några böcker, oftast kommer ju hostan just under natten när man ligger raklång.
    Bara ett tips som kanske kan hjälpa.
    Kan det va hostmedicinen som triggar att hon hostar mer inför natten? Får hon det även på dan?

Vet att det även går ett sånt virus nu men en jätte retlig hosta. Både jag o min son har åkt på det. Och jag har hostat nu i 2 veckor..

Men försök få upp henne lite.

• Sanda
    Rasmus06 skrev 2008-05-02 23:53:30 följande:
    Min son får också alltid jättejobbig hosta när han blir förkyld. Och han kräks varje gång han blir så förkyld, dels har han "känsliga" kräkreflexer. Men vår läkare har sagt att det inte är nåt konstigt.Men har du testat att ha henne liggande på en lite högre kudde? Så hon kommer upp lite. Eller ställ hennes säng på några böcker, oftast kommer ju hostan just under natten när man ligger raklång.Bara ett tips som kanske kan hjälpa.Kan det va hostmedicinen som triggar att hon hostar mer inför natten? Får hon det även på dan?Vet att det även går ett sånt virus nu men en jätte retlig hosta. Både jag o min son har åkt på det. Och jag har hostat nu i 2 veckor..Men försök få upp henne lite.
    ja iof, någon läkare sa ju en gång att dom helst inte ger dom hostmedicin för det är bra dom hostar för då hostar dom upp slemmet. Först fick hon bara på kvällen, nu får hon 3ggr om dagen när det blev värre. Kanske ska prova och se vad som händer om vi låter bli hostmedicinen. Ja, hon ligger högre upp (böcker under) men hon rör sig så mycket så man hittar henne typ nerkurad i fotändan istället. Tycker det har hjälpt henne lite när jag lagt henne på mage istället
    Kolla in min viktblogg!
  • 78Misan

Vi fick rådet att undvika allt med mjölk i då det är slembildande. Jag tycker att Quilla slemlösande hostmedicin funkat bättre på min lille kille än mollipect,  men han hostar inte så han spyr, vi är inne på våran 5 förkylningsvecka Nu idag så är det jag som börjar få feber o hostar  

• Mary Poppins

Dottern hostar så hon kräks på nätterna så fort vi slutar ge henne Pulmicort och Airomir, flytande hostmedicin funkar inte alls. Dessutom så är ju Mollipect slemlösande så till oss sa de att vi inte skulle ge det på kvällen utan hellre på dagen så att hon kan hosta upp slemmet när hon är vaken. Hoppas att hon snart blir bättre!

Svar på tråden Hostar så hon kräks på nätterna..... :-(