• Helen72a

HERR eller FRU gårman?

ja, vad tycker ni?

ska det vara HERR eller FRU gårman?

jag har medvetet inte valt något "spelar ingen roll" alternativ

komentera & diskutera gärna om varför ni tycker som ni gör....

men tänk på att alla behöver inte tycka som DEJ så man behöver inte att försöka "omvända" någon här

1.    herr gårman.jpg

2.    fru gårman.jpg

~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HERR eller FRU gårman?
  • Helen72a

såg nu att det redan fanns en liknande oröstning... jaja... ni som vill får ju rösta & skriva ändå

• sakoline

Härgårman ska det vara. Frugårman funkar ju inte... "furu-går-man" näe. "Härgårman" skare va.

• Ärla Minou

Intressant at det måste till en kjol och handväska för att signallera FRU. Det heter ju HERR(HÄR)GÅRMAN av en anledning. Varför inte låta det vara så? Dessutom är det väl bra med tydlighet när det gäller trafikmärken. Vill man ha jämställdhet på dem får man väl välja att ha en kvinna nästa gång man gör ett märke med en människa på.

• Helen72a

jag e oxå "för" herr gårman.... tycker att det e löjligt att äns komma på att ändra den.... finns det inte annat & viktigare saker att lägga pengar på?

• Pelargonen

Jag tycker HERR bara för att det är så inpräntat. Säger "hon" om klockan så det är ju lika där.

• Helen72a
    Ärla Minou skrev 2008-05-02 23:58:29 följande:
    Intressant at det måste till en kjol och handväska för att signallera FRU. Det heter ju HERR(HÄR)GÅRMAN av en anledning. Varför inte låta det vara så? Dessutom är det väl bra med tydlighet när det gäller trafikmärken. Vill man ha jämställdhet på dem får man väl välja att ha en kvinna nästa gång man gör ett märke med en människa på.
    bra talat
  • Tutilure

Herr förstås eftersom det dels skulle kosta en massa onödiga pengar att byta ut alla skyltar och dels för att "herr" Gåman faktiskt lika gärna skulle kunna vara en tjej.
    Så vitt jag vet så är det många tjejer som bär byxor.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • nanan
    Svar på #7
    Precis! För om det är av jämställdhetsskäl man ska ändra på detta ger ju det signaler om att kvinnor inte kan vara kortklippta med långbyxor...
  • finntroll

varför ändra en skylt för att det ska vara jämnt stält, då kan dom lika gärna ändra fröken ur till herr ur

• Jempa L

Men det är ju bara en oklippt Herr Gårman som har kilt och laptop-väskan i handen

Näe, seriöst så tycker jag att det är vansinne om de ska byta ut skyltarna. Lägg pengarna på något viktigare som barn/sjukvård i stället!

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
Svar på tråden HERR eller FRU gårman?