• Anonym (mamma)

Hjälp! Vaxa bröstet

Jag har kanske lagt den här tråden i fel grupp, men jag vill vara anonym för många känner mig här och jag vill inte att de ska veta att det är jag som skriver!!!

Min son, snart 17 år, har börjat raka sig på bröstet. Gör era söner/killar/män det också? Hur funkar det och vaxa bröstet istället? Gör dom det själva? Eller på salong? Vad kostar det? Hur funkar det? Jag har själv aldrig ens vaxat benen så jag är helt novis här! Snälla, hjälp mig!!

• Svar på tråden Hjälp! Vaxa bröstet
  • Agapi

Ja min kille gör de (som tur är). Klart de funkar att vaxa, själv eller på salong väljer man själv. Vet inte vad de kostar på salong, men de e väl bara att gå in och fråga. De salonger gör de.

Annars köper man kalla vax remsor, eller varmt vax som man smälter i micron och så lägger man på och drar bort står på förpackningen. Lätt som en plätt men gör ganska ont (eller a de är ju olika), men antar att de inte är så där fruktansvärt mycke hår så de går nog fort. Man kletar helt enkelt fast håret i en remsa med ett vax och sen rycker man ut de med rot och allt.

• Anonym (mamma)

Ok! Vad ska man välja, antar att det finns flera olika sorter?? Om man ska testa själv alltså!! vad ska man tänka på när man köper vax?

• Agapi

Ingen aning alla tycker olika. Ta de han känner för. Kallt vax på färdiga remsor är ju mycke mindre jobbigt inget klet och så. Men tar inte lika bra tycker jag. Veet har massa olika. Annars be om hjälp i affären.

Finns väl inget direkt, ta en som är anpasad till den kroppsdel man ska vaxa, står alltid på. Men bröstet är ju inte så jätte kännsligt så de bör väl funka me de flesta. Sen är de bara att följa instruktionerna i

• Anonym (mamma)

Ok! Får väl ta en sväng till affären i morgon då!!

Smörjer han in sig med något lugnande efter? Typ aloe vera eller något sånt?

• anneliesb

Min bror e 17 å han rakar pungen vet jag! :)

• Anonym (mamma)
    anneliesb skrev 2008-05-03 02:29:45 följande:
    Min bror e 17 å han rakar pungen vet jag! :)
    DET vill jag inte veta om min son gör!!!
Svar på tråden Hjälp! Vaxa bröstet