• Linda1976

*Hej! När kommer nektarinerna

Hej!

När kommer nektarinerna till affärerna?? ICA Maxi i Göteborg, som ju alltid är välsorterad på det mesta, har inga!! De hade ett tag för ca 2 månader sen, små muggiga och äckliga, och sen dess finns inga!! Vill ju ha de stora och krispiga!! Nån som vet?

• Svar på tråden *Hej! När kommer nektarinerna
  • sweetpea

Krispiga nektariner? Då är de väl omogna? Jag vill ha mina mjuka, söta och saftiga!

• Linda1976

Just nu e jag desperat - jag kan tänka mig vilket som, men det FINNS ju inga

• sweetpea

Nej, och i Sverige är de sällan goda. Tacka vet jag grekiska, solmogna nektariner.

• Vilse

Vad är det för skillnad på Nektaringer, Klementiner och Satsumas?

• ming

De har ju nektariner nu såg jag när jag var i affären idag.
    De kändes mjuka och mogna. (De ska ju inte vara krispiga!)

• ming

Vilse-> Den största skillnaden är nog att nektariner inte är någon citrusfrukt!

• sweetpea

Nektariner är röda och smakar lite som persikor, fast de är inte så ludna. Klementiner och satsumas är ju citrusfrukter, med klyftor, som man äter till jul!

• Vilse

Herregud, jag är ju helt borta. Här sitter jag och blandar ihop nektariner och mandariner!

• sweetpea

Ja, och skillnaden på mandariner, clementiner och satsumas kan man verkligen fundera på. Jag har fått det förklarat för mig och vet att de ser olika ut och smakar olika, men..

• Linda1976

Och Ica Focus har inga heller, de som verkligen ska vara "lyxaffär" eller nåt.. mysko!! De brukar ju komma, när clementinerna "försvinner"....

• ming

Nä, jag såg nektariner idag på Willys.
    Tänkte faktiskt köpa en, men jag gjord inte det i alla fall...

• Googels

Jag tror mandariner/clementiner/satsumas osv är mer än höst/vinter frukt så de som finns så här års brukar inte vara av höjdarkvalitet.

Men jag kan å andra sidan bara inbillat mej när det är säsong för citrusfrukter....

• sweetpea

Jo, citrusfrukter känns som vinterfrukter. Nektariner, dock, är sommarfrukter och borde därmed dyka upp snart!

Svar på tråden *Hej! När kommer nektarinerna