• grönkiwi

Neutrofil granulocyt?

Någon som vet varför man får lgt värde av vissa vita blodkroppar, de kallas Neutrofil granulocyt?

Min son har fått det och läkarna vet inte varför..är det farligt?

Han har haft magsjuka och bara kräkts och haft diarre i flera dagar, kan det vara därför? Läkarna sa att i normala fall så är nivån av de vita blodkropparna högre än vanligt för dom bekämpar sjukdomen..

Nån som varit med om nåt liknande?

• Svar på tråden Neutrofil granulocyt?
  • Lm71

Törs inte spekulera i vad det kan bero på i ert fall, men de neutrofila granulocyterna är ju de vita blodkroppar som fagocyterar (äter upp) bakterier. Min yngste son hade problem med dessa & har en avvikelse på dessa, men i dagsläget har det ingen betydelse. Hans bekymmer var nedsatt förmåga att fagocytera e-coli-bakterien, men just när han var som sjukast var de inte sänkta.
    Vet du vad värdet låg på? Elias hade senare en lätt sänkning av dessa, låg då på 1,5, men då kontrollerade man endast värdet följande dagar & det rättade till sig så småningom.
    Hoppas det löser sig för er & att han kryar på sig...

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • grönkiwi
    Svar på #1
    Nej jag vet inte vad det låg på, vi var och gjorde ett test i morse och då hade dom höjts lite men dom tyckte fortfarande att dom var för låga så vi ska dit igen på tisdag och kolla igen. Men annars har han blivit frisk nu, känns skönt. kan man sova gott =)
  • Lm71

Skönt att höra

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • Channa79
    grönkiwi skrev 2008-05-05 21:50:07 följande:
    Svar på #1Nej jag vet inte vad det låg på, vi var och gjorde ett test i morse och då hade dom höjts lite men dom tyckte fortfarande att dom var för låga så vi ska dit igen på tisdag och kolla igen. Men annars har han blivit frisk nu, känns skönt. kan man sova gott =)
    Har du fått svar på vad värdet låg på? Hur gick det sen?? Min son hade 0,9 på senaste testet. Vi ska dit på koll om ngn vecka igen, men är supernervös att det ska vara ngt fel!
  • grönkiwi
    Channa79 skrev 2008-06-17 12:06:13 följande:
    Har du fått svar på vad värdet låg på? Hur gick det sen?? Min son hade 0,9 på senaste testet. Vi ska dit på koll om ngn vecka igen, men är supernervös att det ska vara ngt fel!
    Det har gått bra, vet itne vad värdet låg på men dom sa att det fortsatte stiga så det såg bra ut nu. =) Men vi var rvungen fara in en till gång för nu tyckte dom att hans huvud hade växt mycket medans längd och vikt stannat av, så vi fåck fara till olika doktorer och sen till slut göra ett ultraljud av hjärnan men dom sa att dom hittade nånting så det var skönt men man oroar sig fortfarande..
  • grönkiwi

haha oj jag menade inte hittade nånting

Svar på tråden Neutrofil granulocyt?