• MarieHJ

Varför så hög puls??

Jag är i V34 och Vissa dagar har jag världens energi. Men som idag är min kropp helt slut.. Jag skulle bara ställa mig och diska ett par tallrikar så känner jag hur anfådd och konstig jag känner mig. När jag satte mig ner efter hade jag en puls på 98 slag/ per minut!! Vissa dagar är det ingen fara alls men en dag som denna kan jag knappt stå upp förän jag känner mig som jag sprungit ett maraton!? Jag vill ju städa och göra i ordning idag!! Vad kan det ebro på att det blir så här ibland??

• Svar på tråden Varför så hög puls??
  • kinsan

Jag ligger oxå ganska högt i puls, runt 88. Antar att pumpen måste jobba lite mer än normalt. Så länge man mår bra är det säkert ingen fara. Tror att blodtrycket är viktigare att inte ha för högt. Jag har väldigt lågt tryck, 93/50.

• Berenike

har också fått högre puls, har normalt sett 55 i vilopuls, nu kan den ligga runt 80 ( har jag rört mig antagligen betydligt mer). Skall inte vara någon större fara så länge man har koll på blodtrycket, man får väl tänka som så att det pågår ett "arbete" inom dig så det vore ju konstigt om inte pulsen påverkades, det kan ju vara jobbigt nattetid att ha hög puls eftersom det kan påverka vakenhetsgraden

• Björnbäret76

Hej!

Har samma problem som du. Vissa dagar har jag riktig hjärtklappning med hög puls. Kan liksom inte relatera det till någon speciell aktivitet eller så heller..bara flyger på mig. Är gravid i v 31. var hos läkaren och blev faktiskt sjukskriven på 50%...gjorde EKG och hade en vilopuls på 120 slag i min. Inte så behagligt alls!

Men jag tror oxå att det har me bebben i magen att göra. Hjärtat behöver ju jobba hårdare helt enkelt. Hoppas att det blir bättre för dig! Det enda som hjälper på mig är att vila...ligga ned en stund och andas lugnt

Svar på tråden Varför så hög puls??