• soso76

Utslag vid munnen, svamp?

Min son på 11 månader har under flera veckors tid varit röd/irriterad på sidan av munnen. Har trott att det var irriterat pga av allt han stoppar i munnen och retat den känsliga huden runt munnen. Smörjt med idominsalva. Vissa dagar bättre.

På bvc trodde hon det kunde vara svamp och jag har nu smörjt men Mikonazol (salva mot svamp)i tre dagar och nu är det ännu rödare!

Är det någon som känner igen. Är det svamp? Om det inte är det vad kan det då vara?

• Svar på tråden Utslag vid munnen, svamp?
  • Luddvar

Använder han napp mycket? I så fall kan det vara det för det samlas dregel under nappen som kan göra huden röd.

• soso76

Han använder napp när han ska sova. Inte så mycket annars. Jag har också tänkt på det, köpte nappar som var mer öppna. Kanske en orsak ändå?

• Luddvar

Det kan vara det. Vissa barn är ju känsligare än andra. Min äldsta son fick röda områden runt munnen av nappen och det var bara att smörja och smörja. Men min yngsta son nu kan ha nappen i länge utan några problem.

• soso76

Puff! Är det någon vars barn haft hudsvamp i ansikte/vid munnen?

• anneliesb

Allergi mot latexnappar?

• soso76
    anneliesb skrev 2008-05-04 03:03:22 följande:
    Allergi mot latexnappar?
    Skulle det bli utslag bara på en o samma fläck?
  • anneliesb

Om det är så att nappen sitter där så...

• Bettan Boeing

Känner igen det där!!! Min son 8 1/2 månad) fick det förra veckan. Han använder bara napp när han ska somna , sen tar jag ut den när han somnat. Han har aldrig napp när han är vaken. Pratade med bvc idag och de sa att jag ska smörja med pyttelite locobase. Innan tog jag pyttelite Bepanthen innan han skulle sova för natten.
    Vad smörjer ni med??

• soso76
    Förstabebis skrev 2008-05-05 11:14:47 följande:
    Känner igen det där!!! Min son 8 1/2 månad) fick det förra veckan. Han använder bara napp när han ska somna , sen tar jag ut den när han somnat. Han har aldrig napp när han är vaken. Pratade med bvc idag och de sa att jag ska smörja med pyttelite locobase. Innan tog jag pyttelite Bepanthen innan han skulle sova för natten. Vad smörjer ni med??
    Jag smörjde först med idominsalva, nu har vi smörjt med mikonazol eftersom bvc misstänkte hudsvamp men jag vet fortfarande inte om det ser bättre ut, kanske...
Svar på tråden Utslag vid munnen, svamp?