• Viktoria83

backa runt hörn

• Svar på tråden backa runt hörn
  • Viktoria83

oj det blev lite fel, har svårt för att backa runt hörn, kan jag få lite lettrådar över hur man gör det lättare för sig för att lyckas med backning runt hörn

• Vickan I
    Ställ din bil några meter framför hörnet och en bit ifrån trottoarkanten så att du har lite utrymme att jobba med. Innan du börjar backa så ska du noga kolla trafiken framifrån, bakifrån och bredvid dig. Kom ihåg att du inte har bråttom och backa sakta så att du alltid har fullständig kontroll över vad du gör. När du har kommit fram till hörnet med bakhjulen så lägger du om ratten fullt (du kan även välja att ratta mindre men det kan vara bra att börja att ratta fullt, backa sakta och sedan justera), tänk på att även här kolla så att du inte svänger för mycket. Sväng runt med bilen 90 grader samtidigt som du håller koll på trafiken.

http://www.korkortstips.com/backning.php

Så tränade jag
    google it goddammit!!!!
  • SIN74

Använd backspegel, ut och testa. När bakdäcket kommer vid hörnet ska du börja vrida runt. Testa dig fram så lär du dig. Lycka till nu.

• Viktoria83

tack för era svar..

det som jag tycker är lite lurigt är när man har kommit förbi hörnet och hur man tar sig tillväga när man ska börja vrida ratten till raka hjul men men det löser sig nog
    är det ngt ni fick göra på uppkörningen och hur gick det för er

• Madida

Jag fick backa runt hörn på uppkörningen. Jag lyckades men fattar inte hur. Jag hade enorma problem med det och har det fortfarande

• crimson

Jag fick oxå backa runt hörn på uppkörningen. Hade svårt att fatta principen i början men det tog sig. tränade precis som de andra beskrivit.

• Tecken

Och jag fick också backa runt ett hörn på förarprovet.

Jag hade svårt för det i början, men runt-hörn-backning är en sån där grej som man måste nöta in. Öva, öva, öva. Finns tyvärr inga genvägar.

• Vintervila

Jag behövde inte backa runt hörn på uppkörningen, så det är väl olika. Hade en väldigt enkel uppkörning.

Svar på tråden backa runt hörn