Jag känner igen det där och misstänker att det kan vara rätt så vanligt i i olika grader av favoritskapet. Det som är viktigt är hur DU bemöter det här. Säger du att vid tex. läggning, nej nu är det pappa som lägger dig, mamma la dig igår. Nu tröstar pappa dig, det går lika bra som några exempel. Då visar du mot er son att det är helt OK. Han läser av dig och hur din reaktion är. Det som KAN vara vanligt, säger inte att det är det för er, är att du går in och gör saker som din sambo skulle gjort eftersom er son blir nöjd.
Personligen tror jag INTE på att du ska åka bort i en period då er son visar så tydligt att han vill ha dig i närheten, jag tror att det kan skapa mer problem då istället längre fram.
Jag vet att det jag säger nu är lätt att säga som utomstående men stå på er så ska ni se att inom en period så lossnar det. Jag har varit med om det med barnen i olika korta/långa perioder, mest med nr 1 som just är en pojke och det är skitjobbigt för alla i familjen men gör som du gör just nu, prata om det med andra och fråga om tips och råd, det önskar man ibland att fler skulle göra i situationer där man kan få råd av andra som varit med om olika saker, sen så är det viktigt att tänka på att avdramatisera det hela och funka helt vanligt tänka på att barn är smartare än vad man tror

Stort lycka till och jag är helt säker på att det inom en period släpper.
Många Kramar