• shia755

Halloumi-ost?

Någon som vet ifall man kan äta halloumi-ost när man är gravid?
    Jag har precis slängt i mig ett paket grillat halloumi och kom sen på efteråt att man får ju inte äta alla ostar när man är gravid :-s

• Svar på tråden Halloumi-ost?
  • MiisPiis

Men om du grillat den, till 70 grader så dör de farliga bakterierna....det är ju ingen kitost eller mögelost, så den är nog OK.

• Samawati

Jag har ätit halloumiost massor av gånger. Då har det i och för sig stått på paketet att den är pastöriserad och jag har stekt den. Om den är grillad måste det vara OK!

• Lilla loppan 08

Jag äääääääääälskar halloumiost och åt det senast ikväll :) Steker den i bitar så det ska vara ok. Grillat blir ju samma sak.

• Samawati

jag vet inte vad saganakiost är. om du inte får svar här så testa att lägga ut en egen tråd om det. Hoppas du får svar

• shia755

Tack så mycket.
    Jag kollade sen på paketen och det stod att den var pastöriserad.
    Så det borde va ok
    *slurp*

• Luckiest

Med feta är det lite olika. Apetinas använder jag och den är pastöriserad men det finns även de som är opastöriserad. Mozarella vet jag att det finns en del som är opastöriserad men det brukar jag inte käka så ofta så den har jag inte så stor koll på vilka märken som funkar men är man osäker är det ju bara att kika på förpackningen.

• shia755

Mozarella åt jag mycket under min förra graviditet.
    Bara du läser på förpackningen så den är pastöriserad.

Svar på tråden Halloumi-ost?