spjälsäng med hjul
är det nån som har nån erfarenhet av det?
vad är att föredra? med eller utan?
är det nån som har nån erfarenhet av det?
vad är att föredra? med eller utan?
aldrig hört talas om det, varför förresten??!! Vyssanlull tassar däremot är helt underbara.
Stokke Sleepi har det. Jag har inte testat än men kag kan tänka att det är praktiskt om man vill dra sängen intill sin egen.
Och så smidigt om man vill komma åt att dammsuga under.
Vi satte hjul på vår. Det är ju jättebra om man har behov av att flytta runt sängen. På natten sov lillebror med storebror men när han sov middag så flyttade vi alltid in sängen till oss, så man kunde leka i barnens rum.
Nu har jag köpt "Bedside crib" från Troll till nr 3 och den har hjul, så vi kan ha den intill sängen på natten men eventuellt fristående när man ändå inte ligger i sin säng?
Vyssan Lulltassar är annars att rekommendera, de har ungarna gillat
på www.billigabarnvagnar.se har de resesängar med hjul för 400 kr..
Vi har en gammal tvättkorg (en gammal riktigt korg, av spån, -en våmhuskorg) som vi satte ben på och hjul. Vi klädde in den med ett gammal täcke och ett fint linnetyg över. Där bäddade vi åt bebisen och använde som dagbädd. Jättepraktiskt med hjul, att kunna dra sängen med sig vart man for, och bebben slapp ligga på golvet hela tiden. Det var jättebra höjd på korgen också, man slapp få ryggskott....
Vi hade det på dotterns säng...Kanon bra tyckte jag..tänk dock på när dom blir lite större och rör sig att ej ha sängen för nära väggen för dottern lärde sig efter ett tag att åka kana på hela golvet när hon hade vaknat....Hon tog sats mot väggen och knuffa ut sig...SKit kul men blev snabbt ett stress moment för mig....Det var hennes sätt att säga skynda dig mamma...*s*
KAn ju tillägga att vi bara snvände korgen so dagbädd, på natten sov hon vanliga spjälsängen