• MariaN

Vad kostar akuttid hos veterinären? -Snabba svar tack!

Min katt har ett inflamerat öga så vi skulle ringa veterinären på måndag. Men nu på morgonen hade ögar varat så mycket att han inte kunde öppna det! vi fick hjälpa och tvätta.
    Läget känner inte så bra så jag skulle gärna ta honom till en veterinär nu. är det någon som vet ungefär vad en akuttid kostar?
    Eller är det onödigt att åka iväg idag? Han har inte ont vad vi kan märka och är precis som vanligt annars.

• Svar på tråden Vad kostar akuttid hos veterinären? -Snabba svar tack!
  • Prisssan

Jag tycker att ni ska åka iväg och kolla upp det. Vad kan det kosta? 500? Och sen blir det såklart kostnader om de tar prover och sånt.

Hoppas det blir bra med katten.

Förföljd av små rosa tramsiga moln...
  • MariaN

tack!
    försökte ringa veterinärer, men ingen svarar! inte ens på akuttelefonen!

• kramgrisen

1000 kr kostar det på helgen jourtid. det betala vi iaf.. men det var bara för att komma in genom dörren.. sen kostar medicin och sllt annat med

• MariaN
    kramgrisen skrev 2008-05-05 17:56:11 följande:
    1000 kr kostar det på helgen jourtid. det betala vi iaf.. men det var bara för att komma in genom dörren.. sen kostar medicin och sllt annat med
    jädrans! vilken tur at vi inte fick tag i någon i helgen då! var hos vet idag och de gick på 410 kr exkl. medicin!
  • skorpionen80
    MariaN skrev 2008-05-05 21:55:49 följande:
    jädrans! vilken tur at vi inte fick tag i någon i helgen då! var hos vet idag och de gick på 410 kr exkl. medicin!
    Det var ganska billigt!
  • kramgrisen

Det var billigt.. när loke var där på en helg kosta det 2000 med titt på honom och medicin och då det akuta. så tusen gick allt på.. plus medicinen sen..

• skorpionen80
    kramgrisen skrev 2008-05-06 10:55:10 följande:
    Det var billigt.. när loke var där på en helg kosta det 2000 med titt på honom och medicin och då det akuta. så tusen gick allt på.. plus medicinen sen..
    Men på helger är det dyrare, kan lätt kosta dubbelt så mycket som på en vardag.
  • rymdulla

asså jag fattar inte varför man tar tid och frågar här vad det kostar? åk iväg med katten ist! nu verkar inte detta vara livshotande men ändå...hoppas katten mår bättre.

• MariaN
    rymdulla skrev 2008-05-06 15:22:34 följande:
    asså jag fattar inte varför man tar tid och frågar här vad det kostar? åk iväg med katten ist! nu verkar inte detta vara livshotande men ändå...hoppas katten mår bättre.
    jag behövde fråga vad det kan kosta så jag kunde låna ihop pengar. eftersom det inte var livshotande så frågade jag först. frågade ju även om folk trodde att det var akut eller om de trodde att det kunde vänta 1 dag. vad irriterad jag blir! det var väl endå inte konstigt!?
  • rymdulla

jag tycker det är en konstig fråga att ställa om man tror ens djur är akutsjuk. ring en vet. ist för och fråga på familjeliv! men men...

• MariaN

jo fast han skulle ju knappast dö om han fick vänta en kvart extra med ett inflamerat öga.. vore ju skillnad om han blödde nånstans!? tror inte ens att människor åker till akuten med sina barn om de har inflamation? då bokar man tid på vc.

• Milton P

Vi var inne med vår katt på natten då hon skadat sig och för det fick vi betala 1600 utan medecin..
    På detta blev hon inlagd och det var en dyr historia men tur är hon försäkrad

• MariaN
    rymdulla skrev 2008-05-11 21:10:38 följande:
    precis som ja skrev...ja
    nej..!
  • MariaN

Milton P skrev 2008-05-11 21:15:48 följande:

Vi var inne med vår katt på natten då hon skadat sig och för det fick vi betala 1600 utan medecin..På detta blev hon inlagd och det var en dyr historia men tur är hon försäkrad
    försäkring är bra!
  • Rapunzella

Alla veterinärer har olika jouravgifter - går inte att säga vad det generellt kostar.

Svar på tråden Vad kostar akuttid hos veterinären? -Snabba svar tack!