• estrell

Regelbundna sd var 3-4min som inte gör direkt ont??!!

Väntar 2 barnet med bf om 6 dagar och har sedan 7 i morse haft regelbundna sammandragningar med 3-4 minuters mellanrum, men som inte gör direkt ont. Med första barnet blev jag igångsatt, och då får man ju vad jag förstått skitont direkt till skillnad från när man kommer igång själv... Har ingen erfarenhet av det så ddärför undrar jag med er som kommit igång spontant, måste dessa värkar göra välldigt ont för att det ska vara en förlossning på G????

Tacksam för alla erfarenheter!!

• Svar på tråden Regelbundna sd var 3-4min som inte gör direkt ont??!!
  • Miss Love

Ja, värkar brukar oftast göra väldigt ont men är du orolig så ring alltid förlosningen och rådfråga dem.

• sneo

Med mitt första barn hade jag värkar som inte gjorde speciellt ont, men var regelbundna, i ca 12 timmar innan de började göra litet ondare. Väntar nu mitt andra när som helst och har haft regelbundna förvärkar i omgångar, som mest känns som mensvärk- men regelbundna.Latensfasen ska ju inte göra så fruktansvärt ont. Ringde till förlossningen sist det var regelbundet och de sade att det kan vara förvärkar, det kan vara en svag latensfas, men att när det närmar sig kommer det kännas mer. Men en kompis tyckte att det inte gjorde så ont och hann knappt in till förlossningen innan det var dags (tredje barnet). Så det ser nog olika ut för alla.Lycka till.

• Norea

jag hade vid min förra graviditet också täta sammandragningar som inte gjorde ont alls. vi åkte in på förlossningen och sen gjorde det mer och mer ont. så det är nog bara precis i början som det inte känns så mycket. kommer ihåg att jag var så glad att det inte gjorde ont. men men, det blev värre...

• estrell

Tack för era svar, det är bara vänta och se om det tilltar snart då

• jennyug

Har inget svar till dig, men visst är det jobbigt, har blivit igångsatt båda gångerna förut så nu känns det jätteläskigt för jag vet inte hur det ska starta riktigt(väntar tredje 8 maj).. lycka till hoppas det kommer igång snart.

• potatis

hej hej... har bf 9 maj... sitter här nu med värkar (förvärkar?)... men tycker inte heller de gör spciellt ont. Men har hört många som blivit så förvånade just för att de inte gjort så ont som de trott... Mitt började i går, vid 20-tiden. Blev längre mellan under natten för att avta mot morgonen.
    Nu e de igång igen. Med 10-15 min mellan (igår va de 10 min o för en vecka sen hade jag 5 min mellan)...
    Lite trött på detta, eftersom det inte känns som om det leder nånstans!
    Men sitter ändå o har koll o hoppas de ska tätna o bli intensivare!!
    Flört

Ska nog gå o lägga mig i badet o se vad som händer!

Kan det inte bli maj snart??
  • Always Love

Jag har haft mkt förvärkar med menskänslan o sd men helt plötsligt är de borta.
    Jo sd har ja flera ggr per dag o vi ska inte tala om på natten men de gör inte ont liksom.
    Får gå gravid i evigheter *s*

~ Mamma till världens finaste son född -01. Vi väntar på att vår lill* ska titta ut snart också
  • gewjyn

Har också bf 9 maj och har haft täta sd sedan i torsdags. Min livmoder är alldeles öm av träningsvärk eller nåt, men har inga värkar i samband med sd. Det gör mest ont högt upp i magen, men har även känt det som om bebisen skruvar sig neråt i bäckenet. Tycker också att det är skitjobbigt och undrar om jag ska behöva ha det så här i en vecka till nu (eller mer?)

• Gummisnodden

Prova att bada(eller gör nåt avslappnande) och ta alvedon för att se om de försvinner helt.
    annars e de väl bara att vänta på att de ska bli starkare, du kan ju ringa förlossningen och rådfråga oxå.

2 barnsmamma - 2004 & 2005 + En liten i magen BF IDAG! ( v.40 )
  • gewjyn

Har inget badkar, men har provat med varm dusch och knaprat Panodil utan resultat. Har bestämt mig för att ringa imorgon om det inte går över, det har varit lite lugnare idag än dagarna innan.

Svar på tråden Regelbundna sd var 3-4min som inte gör direkt ont??!!