• Sagoprinsessan

Nån som testat Singulair??

Vi fick den medicinen till vår lilla tjej för att hennes andra med inte funka så jättebra.
    Någon som har några erfarenheter??
    Vi märkte efter ett par dagar ett annorlunda beteende, hon blev mer orolig, aggressivt beteende och visste inte riktigt vilket ben hon skulle stå på.
    Medicinen har tydligen inte funnits på marknaden så länge å inrapporterade biverkningar är bla detta, samt astmasymptom... hm...
    Någon annan med erfarenhet, berätta gärna....

• Svar på tråden Nån som testat Singulair??
  • helene306

Jag tar denna medicin mot allergibesvär, men jag är ju vuxen. Det är egentligen en atsmamedicin och de symtom du beskriver av din dotter är några av biverkningarna. Det är jobbigt med sådana biverkningar så jag tycker du ska ta kontakt med läkaren igen för rådgivning.

F+H=D
  • Sagoprinsessan

Helene.
    Ja vi slutade direkt, kändes ju som det var fler biverkningar än va den var bra för =)
    Känner du dig bättre av den????

• helene306

Ja, faktiskt så mår jag rätt bra av dom. Rejält trött i början och sov som klubbad innan kroppen vande sig men nu är det inga problem. Inga andra biverkningar.

Har tidigare fått Depomedrol-spruta men förra året fick jag den på nåder då de helst vill undvika cortisonsprutor eftersom det kan ge benskörhet i äldre dar. Var på allergicentrum i Linköping och blev uppsatt för sprutvaccinering och under väntetiden skrev läkaren ut Singulair. Hon sa att de flesta blir bra hjälpta med Singulair och brukar avstå sprutvaccineringen när det blir deras tur. Jag känner lite kli i ögonen men det brukar jag göra annars också (när jag fick Depomedrol) Tror Singulair funkar väldigt bra för i normala fall med vanlig allergimedicin (Aerius, Acura, Zyrlex mm) är jag rätt dålig med konstant rinnande näsa, rejält ögonkli och upprepade nysningar. Även lite kli i halsen och jag kunde knappt vistas ute för att jag blev så dålig. Kändes mest som jag åt sockerpiller  

F+H=D
  • MomOfSweden

jag anvnde den och va nöjd med dom men slutade med dom i höstas då vi försöker få bebis & jag får varken ta singulair eller aerius.
    Nu anvnder jag bricanyl & fått tavegyl utskrivet.
    Men kan inte minnas att jag kännde av några speciella symtom .

• Sagoprinsessan

Ja, kanske att det är olika med barn och så.
    nu har vår dotter iaf blivit precis som hon var tidigare, och vi har nytt läkarbesök med henne på måndag så vi får väl se vad han säger.
    Skönt att de funkat bra för er.

Svar på tråden Nån som testat Singulair??