• BabeDeLuxe

ni som värmer vatten och häller upp i termos....

har ni nått tips, hur värmer ni för att de ska vara lagom varmt när man blandar till ersättningen sen...

• Svar på tråden ni som värmer vatten och häller upp i termos....
  • Tindra02

Ojsan skulle ju skriva oxå...
    Är det för du inte har nåra värmemöjligheter eller?
    Annars hade jag blandat dom färdiga med kokt kallt vatten för att sen värma det i mikro, så ahr jag gjort med mina barn...

• Madge

Vi vill undvika köra nappflaskan i mikron

Antingen blandar vi ner lite kallt vatten i termosen för få lagom temp eller så blandar vi kallt vatten med det varma i nappflaskan. Eller så får det stå och svalna en stund i vattenkokaren innan det kommer ner i termosen.

• Tindra02
    Svar på #4
    Varför? Nån särskild anledning? Nyfiken
    Madge skrev 2008-05-04 16:54:00 följande:
    Vi vill undvika köra nappflaskan i mikronAntingen blandar vi ner lite kallt vatten i termosen för få lagom temp eller så blandar vi kallt vatten med det varma i nappflaskan. Eller så får det stå och svalna en stund i vattenkokaren innan det kommer ner i termosen.
  • Madge

Det finns mycket forskning i USA som säger att farliga ämnen utsöndras när man värmer plast i mikro.

Undviker i möjligaste mån värma plastsaker i mikron...

• Tindra02
    Svar på #6
    Ok hade jag ingen aning om...
    Tack för tipset...
    Madge skrev 2008-05-04 17:29:23 följande:
    Det finns mycket forskning i USA som säger att farliga ämnen utsöndras när man värmer plast i mikro. Undviker i möjligaste mån värma plastsaker i mikron...
  • hubbabubba

ha kokt vatten i kylen o koka varmt i kokare, sen blanda 50-50 typ.. ner i termos- klart=)

• isema

Vi värmer kallt vatten på spisen till ca 43 grader och sedan ner i termosen.

• buffybus

jag värmer kallt vatten på spisen.. eller ja jag låter det koka upp o sen svalna till lagom temp.. sen häller ner i termos.. har man en bra termos håller det flera timmar..

också viktigt o fylla hela termosen för då tar det längre tid innan det svalnar... även om man inte ska använda allt så e det de bästa!!
    har jag bråttom så micrar jag vattnet o häller sen ner i termosen.. inte riktigt så bra egentligen kanske men det funkar.. 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • saris

Läste också att plats inte är bra att värma i micron, så jag har en liten perfekt glasbringare, tror det är en liten vinkaraff egentligen :) som jag värmer vattnet i och sen häller jag upp det på flaskan.

• GoaSmulan71

Jag har envattenkokare som man ställer in hur varmt det ska bli och värmer till 60 grader när jag ska ha i termos.

• Camilla85
    Meus Veritas skrev 2008-05-04 16:40:03 följande:
    Man tar med sig lite kallt vatten oxå så man kan få det lagon varmt
    gör jag med! Skrattande
    ***Amber 071120***
  • Öster

vi kyler ner under rinnande kallt vatten sen. men ta bort själva napp delen när du kyler så går det snabbare.

mvh

Svar på tråden ni som värmer vatten och häller upp i termos....