ni som värmer vatten och häller upp i termos....
har ni nått tips, hur värmer ni för att de ska vara lagom varmt när man blandar till ersättningen sen...
har ni nått tips, hur värmer ni för att de ska vara lagom varmt när man blandar till ersättningen sen...
Man tar med sig lite kallt vatten oxå så man kan få det lagon varmt
Ojsan skulle ju skriva oxå...
Är det för du inte har nåra värmemöjligheter eller?
Annars hade jag blandat dom färdiga med kokt kallt vatten för att sen värma det i mikro, så ahr jag gjort med mina barn...
Vi vill undvika köra nappflaskan i mikron
Antingen blandar vi ner lite kallt vatten i termosen för få lagom temp eller så blandar vi kallt vatten med det varma i nappflaskan. Eller så får det stå och svalna en stund i vattenkokaren innan det kommer ner i termosen.
Det finns mycket forskning i USA som säger att farliga ämnen utsöndras när man värmer plast i mikro.
Undviker i möjligaste mån värma plastsaker i mikron...
ha kokt vatten i kylen o koka varmt i kokare, sen blanda 50-50 typ.. ner i termos- klart=)
Vi värmer kallt vatten på spisen till ca 43 grader och sedan ner i termosen.
jag värmer kallt vatten på spisen.. eller ja jag låter det koka upp o sen svalna till lagom temp.. sen häller ner i termos.. har man en bra termos håller det flera timmar..
Läste också att plats inte är bra att värma i micron, så jag har en liten perfekt glasbringare, tror det är en liten vinkaraff egentligen :) som jag värmer vattnet i och sen häller jag upp det på flaskan.
Jag har envattenkokare som man ställer in hur varmt det ska bli och värmer till 60 grader när jag ska ha i termos.
vi kyler ner under rinnande kallt vatten sen. men ta bort själva napp delen när du kyler så går det snabbare.
mvh