• marial82

Stegräknare

Någon som använder?
    Jag ska köpa en tänkte jag för att motivera mig själv lite mer att komma ut o gå i det vackra vädret.

Hur många steg ska man sätta som mål per dag till att börja med?

Lättare att ha en gräns man ska över varje dag tror jag. Vill ju gärna att det ska vara såpass mycket så att kroppen får jobba lite.

Pratade med en kompis om det och hon sa 10.000 steg per dag men det låter VÄLDIGT mycket att börja med tycker jag.

Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Stegräknare
  • Små Hjärtan

Jag har en. Mitt mål är ca 10.000 steg/dag
    Blir en hel del om dagen helt ärligt. Mer än man tror.
    Jag sätter den på mig när jag vaknar oh lägger av den när jag går och lägger mig. Brukar gå en runda med en kompis en gång om dagen ibland två.

My heart belongs to my family
  • Näckrosen

Har hört att 7.000 steg är det normala man går. Och vill man få till det där lilla extra för tränings skull bör man gå över 10.000 steg om dagen.

• marial82

ok då hade hon rätt då, attans =)

bara att börja traska på då =)
    måste erkänna att jag blivit lite lat sen jag fick barn, snittades o hade fruktansvärt ont efteråt så jag kunde inte göra så mycket men nu vill jag ha tillbaka min gamla kropp igen så det är väl bara att sätta igång =)

• marial82

jag beställer en från apoteket just nu, den hade massa olika funktioner o man ställer in sin vikt o steglängd så räknar den ut exakt hur många kalorier man förbränner.
    bor på landet o har långt till affär.

• Små Hjärtan

Här beställde jag min. Den är kanon. Kan se hur många steg du gått, hur många gram du gått ner, hur många km du gått under en dag osv.

www.livsvinst.se/

• bitte67

www.tappa.se/

Här finns en enkel stegräknare för ett lite mindre pris. Jag fick en likandan från jobbet och den fungerar bra.

Ni som undrar om hur mycket man går per dag: Jag går i snitt 15000 steg om dagen. Visserligen har jag ett rörligt arbete men ändå. Vissa dagar har jag kommit upp i närmare 19000 steg...

• marial82

ja, apoteket.se
    vet inte om det är billigaste allternativet men den levereras hem till mig nu på torsdag och allt som allt kostar det 227 kr. fanns även en billigare modell. men man måste betala direkt när man gör beställningen, antingen med kontokort eller via internetbanken.

• Lurvenpajsaren

Om jag får göra reklam så gör jag det för min egen som fått högst betyg och mäter säkrast av alla. Det är SILVA:s stegräknare. De finns bl a att köpa på Stadium om du har en sådan i närheten.

Kolla även här:

www.stegraknare.se/stegraknare

Min kompis påstår att hon går 25000 steg om dagen tills hon provade ett bättre märke och upptäckte att det var en liten skitprodukt hon hade köpt. Det finns många sådana därute.

• AnneVikstrand

Jag har beställt en nu via apoteket iaf :) Kan tacka det här tråden för att jag kom till skott någon gång. Har länge FUNDERAT på att köpa en stegräknare, men nu är det gjort :)

• piixelslyna

Små Hjärtan skrev 2008-05-04 17:41:52 följande:

Här beställde jag min. Den är kanon. Kan se hur många steg du gått, hur många gram du gått ner, hur många km du gått under en dag osv.www.livsvinst.se/
    hur många gram du gått ner?

Men jag håller med. Den är bäst! Jag använder min varje dag!
  • MaijaO

Jag fick en med i mobilen som jag köpte och har blivit helt besatt. Men en vanlig dag går jag mellan 8.000 och 12.000 steg ungefär. Så 10.000 är inga fantasi siffror. Nu har ju jag hund dock som kanske lägger på lite.

• AnneVikstrand

Ja hund har jag också, så det ska bli spännande att se hur lång vi går varje dag. Sen ska jag sätta ett mål utöver det tänkte ja :) Så nu är det bara att beställa bra väder så man kan traska på :D

• MaijaO

På min mobil räknas medeltal ut för hur mycket du går i snitt och jag har satt som mål att höja det medlet var dag. Idag ligger det på 7312 steg/dag så jag måste ligga en bra bit över det var dag. Men jag har som sagt börjat bli maninsk över min stegräknare!

• marial82

det känns som ett lite roligare sätt att börja röra på sig lite mer. jag är en tävlingsmänniska så jag kommer vilja gå mer o mer för var dag.

• Små Hjärtan
    piixelslyna skrev 2008-05-04 17:54:09 följande:
    Små Hjärtan skrev 2008-05-04 17:41:52 följande:hur många gram du gått ner?Men jag håller med. Den är bäst! Jag använder min varje dag!
    Hittills idag har jag gått ner 20,8 gram och gått 9226 sen 8 i morse.
    Får inte ha min ifred för min man så vi ska beställa en till honom sen.
Svar på tråden Stegräknare