• jessie78

panodil zapp och alkohol-snabbt svar!

Är det farligt att dricka en starköl nu om jag tog 2 panodil zapp för 1 timma sen?

• Svar på tråden panodil zapp och alkohol-snabbt svar!
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20010323000186&DocTypeID=7&UserTypeID=2

klippt ur texten

Högre doser än de rekommenderade ger inte bättre smärtlindring utan medför i stället risk för mycket allvarlig leverskada. Symtomen på leverskada kommer normalt först efter ett par dagar. Därför är det viktigt att du kontaktar läkare så fort som möjligt om du har tagit för stor dos.

Risken för denna typ av leverskada ökar vid alkoholmissbruk. Använd inte Panodil Zapp utan läkares ordination om du har alkoholproblem eller leverskada. Berusningseffekten av alkohol ökar inte genom tillägg av Panodil Zapp.

Rådgör med läkare om du lider av osteoartros och har behov av smärtstillande läkemedel varje dag.

Panodil Zapp skall inte användas av personer med högt blodtryck eller dålig hjärt/njurfunktion och inte av personer som ordinerats saltfattig kost.

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • VulgusProfanum

Man ska_inte_dricka alkohol om man har tagit något preparat med Paracetamol som verksam substans.
    Det kan i värsta fall leda till dödsfall- så var försiktig.
    Levern slås ut.

Beauty fades Dumb is forever!
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Gäller att ta sig en funderare och prioritera det man tror dövar smärtan bäst öl eller värktablett, tror i allafall man myser mera med en öl.

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden panodil zapp och alkohol-snabbt svar!