• Show n tell

Kråkor i näsan!

ja, min käre dotter får hela tiden stenhårda kråkor som siter stenhårt fast i näsan... jättestora också! men det är alltid lika jobbigt att ta ut dem... hon gråter o skriker o slänger med huvudet så att hon istället blir "riven" i näsan.. så ofta nuförtiden brukar jag istället låta kråkorna vara... jag föröker mjuka upp dem med vatten men det går inte!
    Hur gör ni? har ni några bra tips?

• Svar på tråden Kråkor i näsan!
  • Show n tell

har även förökt med tops dränkt i vatten men de sitter verkligen så stenhårt fast i hennes näsa... jag såg till och med en gång när jag fick bort en att mycket av hennes näshår följde med... som satt fast i kråkan! så det är ju inte konstigt att det gör ont....

• Tjomsan

Jag skulle nog också prova koksalt eller låta dom vara (även om det är svårt att låta bli). Dom kanske löses upp i duschen/när hon badar? Annars så kommer dom väl ut när hon nyser?

• Flisis

Jag kör koksalt,låter det mjuka upp dem lite och suger sen ut dem med näsfrida. Ellrr tvinnar lite toapapper och kör upp så följer de ofta med ut.

• lollolalla

Näsfrida....nässug....funkar för oss här hemma

• Alderia

De som inte går att snabbt och enkelt peta ut försvinner ju av sig själva till slut ändå. Det är ju inte farligt, så varför plåga barnet? Vår lilla tjej får också hårda kråkor och tycker att det är jätteläskigt att bli petad i näsan, så jag låter dem vara för det mesta. Det stör nog oss föräldrar mer än det stör barnen gissar jag.

• Silverkatten06

Jag petar aldrig min son inuti näsan, men de hårda kråkor som sitter som berget i kanten på näsborrarna brukar vi ta bort genom att torka med en tvättlapp i frotté som vi blöter med varmt vatten och sedan har babyolja på. Det brukar funka!

De allra värsta kråkorna brukar vi låta vara och tar sedan i duschen/badet, där brukar de lossna lättare..

Svar på tråden Kråkor i näsan!