Morsan - kan det vara så att han får för lite sömn? De behöver ju sova ung 14,5 timmar per dygn. Annars är det nog vanligt att barn är rätt gnälliga och lite oroliga i den här åldern...
Min Julia, som snart är 7 mån, hade otroligt svårt att sova - har vaknat typ varannan timme sen hon föddes. När hon var sex månader var det nog, jag stod inte ut längre så vi körde en jättebra sovmetod - inte fem-minuters utan en mcket skonsammare för barnet. Om nån är intrsserad är det bara att skriva till min gästbok så kan jag lägga ut den.
Nu lägger vi henne halv sju, sju och sen sover hon oftast non stop till halv sex. Hon får ingen mat på natten - det behöver inte heller barn från sex månader ha om de inte är underviktiga, enligt bvc.
Hon blev iaf en mkt piggare och gladare bebis när hon fick sova ordentligt.
Såhär ser våra dagar ut, alla barn har väl olika rutiner, men jag skriver ner det iaf:
19-ca 05.30 sover i egen säng non stop, ibland vaknar hon en eller två ggr och är ledsen, då brukar vi prata till henne lugnt medan vi ligger kvar i vår säng, så att hon vet att vi är där.
6, 6.30 Gröt med vatten att dricka till
ca 7.30- ca 8, sova i vår dubbelsäng (jag brukar också ta mig en lur då
Ca 9. 9.30 200 ml ersättning
Ca 10-11 Sova i vagnen, promenad (hon har extremt svårt att sova inne på dan)
11.30, 12.00 Lunch(200 ml burk) med lite fruktpuré och vatten ett dricka till.
14.00 200 ml ersättning
14.30-16 sova i vagnen
17.30 gröt med vatten att dricka till
Sen bad och 200 ml ersättning.