• Anonym (,a,,a)

Min dotter boffar

Jag fick reda på igår att min trettonåriga dotter boffar.

Jag vet ingenting om boffning eller vilka saker de inhalerar men lärarna och hälsosysytern hade fått veta om det av en av hennes vänner.

Jag vet varken in eller ut.

Har ju märkt att hon blivit "seg" men jag förstod ju inte, inte trodde jag att MIN dotter?!

Sånt gör ju gatubarnen i Gutemala eller hur?
    Inte min dotter??

• Svar på tråden Min dotter boffar
  • Anonym

Är det på modet igen??
    På min tid hände det också...
    Då var det mest cykellim, men även bensin blev det ibland.
    Sniffning är oerhört farligt, men glädjande nog inte fysiskt beroendeframkallande.
    Håll henne hårt!

• Anonym (,a,,a)
    Anonym skrev 2008-05-04 20:44:49 följande:
    Är det på modet igen??På min tid hände det också...Då var det mest cykellim, men även bensin blev det ibland.Sniffning är oerhört farligt, men glädjande nog inte fysiskt beroendeframkallande.Håll henne hårt!
    Ja tydligen är det någon gasbehållare som är poppis. Jag vet inte vad det är exakt men tydligen är det poppis igen. Jag minns ju själv hur äldsta sonens kompisar höll på förut, han är över 20 idag. Trodde verkligen inte att dagens ungar sysslade med sånt.

Jag vet att det är jätteskadligt men vad ska jag göra? Låsa in na?
  • Anonym

Hon är ju inte så gammal så JA, jag skulle nog låsa in henne. jag skulle också blanda in soc och skolan.
    Det gjorde mina föräldrar med mig och jag skärpte till mig i rena förskräckelsen, men då hade jag tyvärr hunnit gå vidare till hasch och amfetamin först....

• Anonym (,a,,a)

Ja vi skall prata med hälsovårdaren läraren och kuratorn nästa vecka, jag ville bara ventilera lite... Tack så mycket för din tid, det värmer.

• Anonym

Anonym (,a,,a) skrev 2008-05-04 20:46:56 följande:

Ja tydligen är det någon gasbehållare som är poppis. Jag vet inte vad det är exakt men tydligen är det poppis igen. Jag minns ju själv hur äldsta sonens kompisar höll på förut, han är över 20 idag. Trodde verkligen inte att dagens ungar sysslade med sånt.Jag vet att det är jätteskadligt men vad ska jag göra? Låsa in na?
    Jag skulle låsa in henne en helg, sen släppa ut henne, händer det igen lås in henne två helger o.s.v. Det är för allvarligt för att "bara" samtala. bestäm en tid för hemgång hämta henne alltid så du ser vilket tillstång hon är i! Dubelkolla med kompisars föräldrar så du vet vem hon är med och var. Hon har ju redan brutit ditt förtroende visa att du med alla medel tänker hålla henne ifrån det!
  • Anonym (,a,,a)

Ja jag tror det är något trots för att hennes pappa och jag separerat, någon fas i hennes liv men hon inser ju inte hur farligt det är. Önskar hon skulle gjort vad som helst annat nästan, ni förstår vad jag menar...

• logg81

Vi (jag o mina "kompisar") boffade butangas när vi var i tonåren. Helknas!
    Varför är det inte åldersgräns på sådana saker också? Men men...

Har inga råd att ge men jag hoppas det ordnar sig och din dotter inser vilket misstag hon gör...

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • Anonym

Det är butangas de använder. Finns att köpa i tobaksaffärer, mackar och vanliga affärer.

Läs mer här:
    www.vardguiden.se/Article.asp

Har själv använt det när jag var yngre, man "fastnar" lätt i det, för att det ger sån "kick" och för att det är billigt o lätt att få tag på.

• Anonym (,a,,a)
    Anonym skrev 2008-05-04 21:00:30 följande:
    Det är butangas de använder. Finns att köpa i tobaksaffärer, mackar och vanliga affärer.Läs mer här:www.vardguiden.se/Article.asp själv använt det när jag var yngre, man "fastnar" lätt i det, för att det ger sån "kick" och för att det är billigt o lätt att få tag på.
    Okej,tack jag skall läsa vidare på det.
  • Anonym (,a,,a)

Jag hittade en gräddgas patron i hennes rum under sängen förut. INte hade jag en aning om att man kunde inhalera det?

• PSYCCO

Att boffa är verkligen livsfarligt, det finns dom som har avlidit vid första gången - det slår ut hjärta och andning och det går fort. Som förälder måste man till varje pris hindra sitt barn från att göra det eftersom de själva inte har förstånd nog att låta bli. Det kanske känns som harmlöst med tändargas/ o liknande men det är en förrädisk drog och allt för lättillgänglig. Skaffa dig kunskap, ta kontakt med experter inom området och var inte rädd för att tala om det med andra. Hoppas verkligen att du får stopp på det innan det är för sent. Lycka till!!!! /Ulla

• Anonym

Anonym (,a,,a) skrev 2008-05-04 21:04:12 följande:

Jag hittade en gräddgas patron i hennes rum under sängen förut. INte hade jag en aning om att man kunde inhalera det?
    den drivs med lustgas.
  • Anonym
    Här finns bra och ren info om det.

www.flashback.info/showthread.php
  • Anonym (,a,,a)
    Anonym skrev 2008-05-04 21:06:02 följande:
    den drivs med lustgas.
    Ja jag googlade lite och det är tydligen inne nu med sånt också. I sthlm innerstad.
  • Anonym

Att boffa är livsfarligt, det är tyvärr poppis igen i stockholm. Ungarna köper Eldorados luftfräschare för 10 kr och sniffar i sig sprayen via plastpåsar.

Svar på tråden Min dotter boffar