skrivit en barnbok
hej
det är så att jag har skrivit en barnbok, och nu undra jag hur jag ska göra för att få den utgiven
tacksam för hjälp
hej
det är så att jag har skrivit en barnbok, och nu undra jag hur jag ska göra för att få den utgiven
tacksam för hjälp
vill också veta!
ingen som vet??????
Du skickar in den till ett förlag.
hej
ja men jag hittar inget förlag, någon som kan hjälpa till med det
tack på förhand
Om du nu skrivit en bok o vill ha den publicerad så kan du inte vara så intresserad av det.
Jag googlade på det o fick upp jättemånga träffar.
Det är ju inte svårt att hitta förlag !!!
Googla på "förlag" så får du massor av förslag.
Vadå hittar inget? Plocka upp en hög barnböcker och kolla vilka förlag som har gett ut dem. Googla. Slå på eniro. Det beror ju lite grann på vad det är för sorts manus och vad du har för krav och önskemål.
Alltså kan vem som helst skriva och ge ut en bok? Sorry om jag stal tråden
TS, efter att ha läst din blogg måste jag bara fråga - har du låtit nån korrekturläsa ditt manuskript innan du skickar in det?
Ja, vem som helst kan skriva och ge ut en bok om de vill bekosta det själva. Vem som helst kan även skriva en bok och skicka in den till ett förlag, men det är en ganska liten del manus som blir antagna.
eeeh TS..gå in på Eniro och sök på förlag. Sen går du in på förlagens hemsidor, där det brukar stå information till de som vill skicka in manus, hur du ska gå tillväga och tänka på när du skickar in. De flesta tar bara emot pappersmanus, tänk därför på att aldrig skicka ett original! Jag skulle också råda att först sända till de förlag som endast ger ut barnböcker, sedan ge dig på de större förlagen. Lycka till!
Och såklart kan vem som helst skriva. Och skicka in. Vad som händer sedan, det beror ju förstås på hur skicklig du är, hur bra manuset är. Och skriv inte ett långt introduktionsbrev om dig själv...jag har praktiserat på bokförlag och fått ta emot inskickade manus
hej
ville bara tacka alla för hjälpen
Ett tips är att kolla in tidningen Skriva. Det är en tidning som handlar om hur man skriver och får sin bok utgiven. Kanske finns där även tips som handlar specifikt om hur man får en barnbok utgiven. Kolla på www.tidningenskriva.se!