• blivande mamma 24

dr browns glas flaskor?

nån som vet var man kan köpa dr browns glas flaksor , verkar inte finnas i butikerna

Liam 080211
  • Svar på tråden dr browns glas flaskor?
  • vaggan

Finns vad jag vet bara i U.S.A och är slutsålt efter alla larm...jag har köpt glasflaskor evenflo av privatperson och DR.browns tillbehör passar!! Hade Dr.browns plastflaskor innan!

www.blocket.se/vi/12910240.htm

• vaggan
    Svar på #1
    ...får justera sugröret lite bara..
  • piggen

Jag har mailat den svenske importören och frågat i dag. Jag återkommer med svar när det kommit.

• blivande mamma 24

tack , ringde ida babyproffsen o de hade kontakat sin försäljare som sa att det e tydligen panik i usa o därför hinner de inte tillverka mer glas flaskor o sen hade de sagt att det inte va så farligt för att mängden gift skulle tydligen vara under gränsen för va EU tillåter , men man blir ju ändå lite noji , letar fortfarande efter flaskan

Liam 080211
  • Vårsolen

googlade lite efter att ha sett tråden och hittade detta, kanske kan det vara nått?
    själv känner jag också lite nojja och har börjat byta ut de flaskor vi redan har mot nya(dock fortfarande samma märke som innan) men efter att ha tittat runt lite i dag så ser jag att det faktiskt finns lite flera alt tt välja mellan

www.barnnet.se/rep3.php

• blivande mamma 24
    Vårsolen skrev 2008-05-05 21:27:12 följande:
    googlade lite efter att ha sett tråden och hittade detta, kanske kan det vara nått?själv känner jag också lite nojja och har börjat byta ut de flaskor vi redan har mot nya(dock fortfarande samma märke som innan) men efter att ha tittat runt lite i dag så ser jag att det faktiskt finns lite flera alt tt välja mellanwww.barnnet.se/rep3.php
    har en MAM , men han vill inte ha den o sen så tycker ja att den släpper igenom ganska mycke luft , o då e ju dr brown bättre
    Liam 080211
  • Vårsolen

ja jag har ingen erfarenhet av någon av flaskorna, men det fanns ju fler flaskor av andra märken att välja mellan om man tittar på länken, finns fdet någon på fl som har erfarenhet av den rostfria?

blivande mamma 24 skrev 2008-05-05 23:52:02 följande:
    har en MAM , men han vill inte ha den o sen så tycker ja att den släpper igenom ganska mycke luft , o då e ju dr brown bättre
  • vaggan
    Svar på #6
    Hej!

Jag hade dr. browns suveräna flaska först...helt klart bäst!

Bytte ut not ultivent efter larm..funkade inte alls för min lille..ville inte ta nappen..skrek, spottade och fick ont i magen, rann utanför!

Gick tillbaka till dr.brown - plast- fick dåligt samvete över larmen...testade en glasflaska - evenflo - trodde först att det funkade - men sen samma visa som med Ultivent!

Har nu beställt Bornfree från England - efter tips i forumet - med liknande system som Dr. brown - och den är suverän! Inga magont eller skrik och liknande - inte för min lille i alla fall
    !

Beställde i glas..något tunga...men finns i bpa-fri plast också!!

www.babybornfree.co.uk/

Har gått åt åtskilliga krono till flaskor..suck...men har äntligen funnit en fullgod ersättättare för Dr. brown
  • blivande mamma 24
    vaggan skrev 2008-05-07 10:37:56 följande:
    Svar på #6Hej!Jag hade dr. browns suveräna flaska först...helt klart bäst!Bytte ut not ultivent efter larm..funkade inte alls för min lille..ville inte ta nappen..skrek, spottade och fick ont i magen, rann utanför!Gick tillbaka till dr.brown - plast- fick dåligt samvete över larmen...testade en glasflaska - evenflo - trodde först att det funkade - men sen samma visa som med Ultivent!Har nu beställt Bornfree från England - efter tips i forumet - med liknande system som Dr. brown - och den är suverän! Inga magont eller skrik och liknande - inte för min lille i alla fall! Beställde i glas..något tunga...men finns i bpa-fri plast också!!www.babybornfree.co.uk/Har gått åt åtskilliga krono till flaskor..suck...men har äntligen funnit en fullgod ersättättare för Dr. brown
    va kostade flaskan o portot?
    Liam 080211
  • blivande mamma 24
    piggen skrev 2008-05-05 13:49:39 följande:
    [citat]
    Jag har mailat den svenske importören och frågat i dag. Jag återkommer med svar när det kommit.

har du fått svar från de?
  • Finesse

jag har nuby flaskan dom visar.. å det ska visst vara anti-kolik i dinappen. vet inte om det funkar lika bra som dr. brown eftersom min dotter är 4½ månad och har inte kolik.

• Cineline
    vaggan skrev 2008-05-07 10:37:56 följande:
    Svar på #Har nu beställt Bornfree från England - efter tips i forumet - med liknande system som Dr. brown - och den är suverän! Inga magont eller skrik och liknande - inte för min lille i alla fall! Beställde i glas..något tunga...men finns i bpa-fri plast också!!www.babybornfree.co.uk/
    Står det svenska måttangivelser på flaskan (ml)?
  • vaggan
    Cineline skrev 2008-05-15 12:01:22 följande:
    Står det svenska måttangivelser på flaskan (ml)?
    JA DET GÖR DET!
  • blivande mamma 24
    Finesse skrev 2008-05-12 16:55:38 följande:
    jag har nuby flaskan dom visar.. å det ska visst vara anti-kolik i dinappen. vet inte om det funkar lika bra som dr. brown eftersom min dotter är 4½ månad och har inte kolik.
    var på maxi ida o hittade nuby flaskan men det står inget på förpackningen om att det skulle vara fri från det giftet , har du bild på din flaska?
  • Big eyes

Vilken flaska (nuby) är fri från giftet?
    Och hur skiljer den sig från MAMs flaska?

• Finesse
    Big eyes skrev 2008-05-18 01:18:40 följande:
    Vilken flaska (nuby) är fri från giftet?Och hur skiljer den sig från MAMs flaska?
    n1092 och n1093 har jag.. å det står på förpckningen.. sen ser dom likadana ut i plasten som mam.. alltså inte helt genomskinliga. skillnaden är att nuby är standard neck (alltså smal) och mam är wide neck (bred)
  • Finesse
    blivande mamma 24 skrev 2008-05-17 23:16:34 följande:
    var på maxi ida o hittade nuby flaskan men det står inget på förpackningen om att det skulle vara fri från det giftet , har du bild på din flaska?
    Kan äta själv med min nya flaska :)

sen finns det bilder på

www.barnnet.se/rep3.php

bild 3/10 är flaskorna ebba har.
Svar på tråden dr browns glas flaskor?