• MrsDream

Sälja/köpa soffa på tradera?

Har du någon gång köpt eller sålt en soffgrupp på tradera? jag funderar på att slänga ut en annons där på våran grupp. den är inte så gammal, modern o så. men är det verkligen folk som köper möbler genom tradera efs man oftast måste åka o hämta dom själv? Måste bli av med den snarast, andra knep mottages tacksamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 22:38
    Har redan en annons på blocket såklart

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 22:40
    och eniro....

• Svar på tråden Sälja/köpa soffa på tradera?
  • Miss Love

Sälj möbler på Blocket istället är mitt tips!

• MrsDream

Där finns givetvis redan våran soffa på annons glömde säga det. Är ju första stället man kommer o tänka på....

• Stor mamma

eniro kanske. många annonserar där oxå

• Miss Love

Ja, eniro är bra och gratis att annonsera där.

• MrsDream

snacka om att jag är trött ikväll, ja där satte jag ut en annons medan jag grubblade på tradera

jag själv har aldrig vart inne på eniros köp o sälsite. är det många som använder den??

• Miss Love
    MrsDream skrev 2008-05-04 22:40:25 följande:
    snacka om att jag är trött ikväll, ja där satte jag ut en annons medan jag grubblade på tradera jag själv har aldrig vart inne på eniros köp o sälsite. är det många som använder den??
    Ja, många använder den
  • HannaHYLK

Inte en grupp kanske, men en hörnsoffa. Köpte en fågelbo bäddsoffa via blocket i somras. För mig var det perfekt. Ville inte lägga 5000 på en soffa katterna kanske skulle klösa sönder, så istället köpte jag en fräsch begagnad för 2300 kr. Körde hem den i min minibuss. Annars är väl det stora problemet för de flesta frakten...

Just när det gäller möbler och större saker där frakt är en viktig bit tycker jag att Blocket är mer lämpligt än Tradera för övrigt. På Tradera "måste" man bjuda på en gång. På Blocket kan man ringa och be att få kolla på soffan först...

• MrsDream

hanna: ja det har du rätt i, ang buda direkt o titta o känna.. lite minus med tradera att köpa grisen i säcken. vet själv att man inte vill köpa en soffa för flera tusen utan att ha suttit i den först. Nej jag hoppar nog över tradera......

• TessanSessan

Har du svårt att få sålt soffan eller? Ska nämligen själv sätta ut min soffa på annons och är lite nervös att jag inte ska få den såld.

• MrsDream

tessansessan: nja alltså har bara haft ute den ca 30 tim så än är inte hoppet ute men av erfarenhet vet jag att bra varor till rätt pris gå rätt fort på blocket. och nu går det trögt. men det är en stor grupp så kanske inte lika många nappar direkt...

• MrsDream

tessansessan: sen beror det på vilket område man bor/annonserar i. ju större ort desto fler möjliga köpare. vissa kanske inte vill åka långt för o hämta...

• TessanSessan

Okej, ja jag hoppas det inte blir några problem. Ska flytta så har ingen möjlighet att ta med den och vill ju inte slänga den för har bara haft den i 6 mån. Men jag ska inte deppa ihop innan jag har försökt

• MrsDream

tessansessan: nej det tycker jag inte du ska, försök först o gråt sedan, haha.

• MrsDream

Tessansessan: det tog oss en vecka o få soffan såld, så jag håller tummarna för att du ska få din såld ionom snar framtid med!

• xxJessikaxx

Jag sålde min begagnade Bröderna Andersson-soffa för 5000 kr nyligt på Blocket. Den kostade ju ca 25.000 ny men var ca 12 år gammal så jag tyckte det var bra betalt. Tog inte många dagar. Många var intresserade också men hon som köpte den hade sökt ett sånt exemplar länge och ringde och läste in på min mobil att hon bara skulle ha den och att jag inte fick sälja den till ngn annan!
    Jag tror visst det finns en marknad för begagnade möbler, nu när det är inne med återanvändning och ute med slit och släng och köpa nytt. Sen är det ju inte så stora pengar i att lägga ut en annons så det är ju värt att testa. Lycka till!

Svar på tråden Sälja/köpa soffa på tradera?