• Petrah

Hur många kalorier i pizza??

när jag jobbat så många timmar som idag tex så varken orkar eller hinner jag laga mat, då blir dt pizza när jag kommer hem, fast bara en halv. hur många kcal kan dt vara i en kebabpizza ungefär????? eller nån som vet?
    Går man upp i vik om man äter en halv sånn om dagen i ett par dagar och rör på sig hela dagen?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Hur många kalorier i pizza??
  • Wren

säger puff och hoppas på någon kunnig..

har för mig att någon sagt att en kvarts pizza motsvarar hela dagsbehovet.. men det kan ha varit en hel pizza också... mååånga kalorier är det i alla fall.

• Petrah

jag har oxå hört allt från 1000 kcal till 2000 kcal.

Wild, Raw and Beautiful
  • lenabolin

vet att när jag va med i vv så motsvarade en pizza 1 ½ dagsbehov av kalorier och då va det en med skinka och ost på bara.

• Petrah

ja enligt ww tror jag en pizza är 36 points??

Wild, Raw and Beautiful
  • Suck och suck

Många!
    Men gott kan det vara.

• Suck och suck

Det är jättesvårt att säga om man går upp i vikt.
    Men om man inte hinner laga mat, så tycker jag ändå att det skulle vara uräckligt med pizza varje dag.
    Då är det faktiskt bättre om man tex bara äter en fullkornssmörgås med skinka eller något annat matigt pålägg.
    Det finns ju faktiskt rätt mycket nyttigt som man kan göra snabbt. Ändå.

• Romii

drick en nutrillet till dig och tips till dina barn.. när jag inte orkar eller har bråttom så kokkar jag färskpasta till min son.. sånna som har ost i eller skinka typ ravioli.. ibland får han det med en klick smör ibland med salsasås och ibland med bara ketchup.. han älskar dom..och efterson det är färskpasta så är dom klara på 3 minuter!!!

• Romii

annars så har en caprissonsa 1000kcal

man ska äta 1300kcal om dan om man vill gå ner i vikt!! tycker du ska skippa pizzan helt om du vill gå ner i vikt..
    varje löning kan man äta pizza *leR*

• lilla mej

men varfor maste du ata pizza? det finns val andra saker som gar fort att laga?

• Petrah

jo, men jag hatar laga mat. tycker det är urtråkigt. och pizza är så gott.

Wild, Raw and Beautiful
  • lilla mej

haha jag gillar inte heller att laga mat, men jag tror att inte skulle ma sa bra om du at pizza flera ganger i veckan. Du kan sakert ta dig tid att laga mat 2 dagar i veckan och gor ett stor kok sa du har i nagra dagar. Sen kan du ju ata pizza kanske engang i veckan...

Petrah skrev 2008-05-05 11:07:11 följande:
    jo, men jag hatar laga mat. tycker det är urtråkigt. och pizza är så gott.
  • Cactuz
    Svar på #10
    men alltså, det finns ju nyttigare take-away än pizza!! Så nästa gång köp thai-mat/sushi/kinamat etc etc etc
  • EowynAurora

om man inte äter pizza för jämnan så gör d knappast till eller från, ät din pzza sen återgår du till din vanliga kost.
    btw...om man bryr sig om kalorier så kanske man inte ska äta pizza alls helt enkelt? svårarde än så är d inte.

• Petrah

jag äter ju inte pizza varje dag vecka ut och veckan in hahaaa..... men denna veckan har dt blitt ett par ggr.

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Hur många kalorier i pizza??