• scrapparlotta

Hoppa studsmatta.......?

Har i helgen varit och köpt studsmatta åt barnen. Men nu undrdar jag om det är nåt krävande att hoppa på den. Jag menar om det ger nån träning? Jag hoppade lite idag åxå och det kändes i benen.....men gör det nån nytta? Om det gör det kan jag ju hoppa en stund på kvällarna (när barnen sover, innan lär det väl knappast vara ledigt ). Är ju en rolig träning i så fall

• Svar på tråden Hoppa studsmatta.......?
  • Teskedsmamman

Fattar du hur trött du blir efter 10 min på studsmatta Jag hopar med ungarna när vi är på busfabriken och jag kan knappt stå efteråt

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • ingensignatur

det är jättebra fettförbränning så hoppa på du =)

• scrapparlotta

Men hur kan det vara det egentligen? Visst.....fettet får ju dallra en hel del och benen får jobba lite med.....men ändå....Ja, men det är ju jättebra om det är på det viset. Här ska hoppas på kvällarna (Tur att vi satte den på baksidan av huset så grannarna slipper glo ögonen ur sig )

• ellam71

Jättebra motion, har doch hört att man ska vara lite försiktig om man fött barn... framfalls-risk..

• scrapparlotta
    ellam71 skrev 2008-05-05 00:28:57 följande:
    Jättebra motion, har doch hört att man ska vara lite försiktig om man fött barn... framfalls-risk..
    Ja....jag tänkte lite på det åxå. Min yngsta tjej är 1½ år bara......kanske inte är så bra då eller vad tror ni?
  • ellam71
    scrapparlotta skrev 2008-05-05 00:31:04 följande:
    Ja....jag tänkte lite på det åxå. Min yngsta tjej är 1½ år bara......kanske inte är så bra då eller vad tror ni?
    Jag vet faktiskt inte... men om du är försiktig o inte hoppas för glatta livet.....
  • Bekali

studsmatta kan också ge förslitningar på barns ryggar... en läkare jag pratade med var så förfärad över dessa studsmattor som står i folks trädgårdar... hehe ja vi har en vi med... men faktum är att studsmattan är skadlig inte bara motion i vaderna utan kotorna trycks ihop på ett onaturligt sätt då man hoppar och den kraft är inte bra för små växande barn

• scrapparlotta
    Bekali skrev 2008-05-05 00:35:06 följande:
    studsmatta kan också ge förslitningar på barns ryggar... en läkare jag pratade med var så förfärad över dessa studsmattor som står i folks trädgårdar... hehe ja vi har en vi med... men faktum är att studsmattan är skadlig inte bara motion i vaderna utan kotorna trycks ihop på ett onaturligt sätt då man hoppar och den kraft är inte bra för små växande barn
    Oj då.....låter ju inte så bra Har vi gjort ett dåligt köp nu? Barnen ryggar blir kass och jag kommer att kissa på mig.....hmmm.....inte bra detta.
  • Teskedsmamman

Äh, barnen slutar hoppa om det är otrevligt och du känner om det känns otrevligt.... Hoppa för nöjes skull! Ni behöver ju inte hoppa hela dagarna

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Hoppa studsmatta.......?