• Anonym (tiger)

kan Telia hjälpa oss?

hej..
    jag tror att denna tråd hammnar rätt.

vi har jag och min sambo vissa problem med en av hans svägerskor. detta har ajg skrivit om i andra trådor. hon terrorierar honom via sms och telefonsamtal när han är på jobbet m.m. hon försöker kort splittra oss. orkar inte gå in exakt på hur och så.
    fråga så kanske jag orkar savra senare.

har fått tipset att kolla med våran mobil operatör som är Telia om de kan spärra alla samtal som hon ringer från sin mobil till min sambo. ev koppla vidare dem till mig. och även kolla om man kan spärra alla sms hon skickar.

är det möjligen nån här inne som vet om man kan göra detta? utan att hon märker det? jag förstår ju att om man vidare kopplara hennes samtal till mig så fattar hon det tillslut men om man bara spärrar? kan man spärra enstaka nummer? och sms från enstaka nummer?

nån som jobbar på telia ellet vet detta ändå.

jag tänkte ringa telia till veckan men hinner inte i morgon måndag så får bli senare i veckan.

men hoppas nån kan svara eller säga hur vi ska gå till väga.

byta nummer är inget alternativ för många som känne ross känner svägerskan och hon skulle få tag i nummret på nolltid.

kram

• Svar på tråden kan Telia hjälpa oss?
  • Teskedsmamman

Telia spärrade sms som Jamba skickade till mig - efter att jag var korkad nog att ladda ner en ringsignal därirån... Så det borde ju inte vara omöjligt...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym

Jag hade samma problem, så telia spärrade alla sms från berört nummer, då köpte personen kontantkort, nya hela tiden, så fort pengarna tog slut köptes det nya.

Jag bytte nummer till slut.

Det var även problem med att det ringde, men alltid från skyddat nummer, och det gick inte spärra, på hemtelefon kan jag med min telia entré välja om jag vill acceptera okänt och skyddade nummer eller inte, men inte på mobilen.

• Anonym (tiger)

hon ringer ju alltid med visat nummer eftersom hon lossas ju bry sig fast det anser vi itne att hon gör och har bett henne sluta.

vet du om den som skickar sms får något meddelande om det är spärrat eller vad händer?

när hennes nummer blir spärrat blir det något fel meddelande när hon ringer elle rvad händer?

Anonym skrev 2008-05-05 01:15:03 följande:
    Jag hade samma problem, så telia spärrade alla sms från berört nummer, då köpte personen kontantkort, nya hela tiden, så fort pengarna tog slut köptes det nya. Jag bytte nummer till slut. Det var även problem med att det ringde, men alltid från skyddat nummer, och det gick inte spärra, på hemtelefon kan jag med min telia entré välja om jag vill acceptera okänt och skyddade nummer eller inte, men inte på mobilen.
  • Anonym (Anställd)

Jag jobbar på telia och det går att spärra inkommande samtal med mobilen, i varje nyare mobil så finns det att man kan välja grupper som får kopplas fram, du kan lägga in hennes telefon nr i en grupp som du sedan väljer att det inte ska komma samtal från då spärras även hennes inkommande sms.

• Mamsis

Är det inte så att hon dessutom begår en olaglig handling när hon hör av sig trots att ni har sagt att ni inte vill??

• Anonym (tiger)

ingen aning? hur tänkte du då?

Mamsis skrev 2008-05-06 12:31:05 följande:
    Är det inte så att hon dessutom begår en olaglig handling när hon hör av sig trots att ni har sagt att ni inte vill??
  • Anonym (tiger)

han har en ny mobil eller inte jääte ny men 1 år gammal kanske. så det borde väl gå?

Anonym (Anställd) skrev 2008-05-06 12:28:16 följande:

Jag jobbar på telia och det går att spärra inkommande samtal med mobilen, i varje nyare mobil så finns det att man kan välja grupper som får kopplas fram, du kan lägga in hennes telefon nr i en grupp som du sedan väljer att det inte ska komma samtal från då spärras även hennes inkommande sms.
  • Mamsis

Läste i en annan tråd där en person (här kallad A) sa till person B att han (A) inte ville att B skulle höra av sig mer.

Det gjorde dock B och det är tydligen "stalking".
    Men man måste ha skriftligt som sms eller mail som bevis.
    Och kanske en gång inte räcker.

Jag VET inte om det är så, men i den tråden stod det att det var det.

• Anonym (tiger)

okej.

Mamsis skrev 2008-05-06 21:58:41 följande:
    Läste i en annan tråd där en person (här kallad A) sa till person B att han (A) inte ville att B skulle höra av sig mer. Det gjorde dock B och det är tydligen "stalking".Men man måste ha skriftligt som sms eller mail som bevis.Och kanske en gång inte räcker.Jag VET inte om det är så, men i den tråden stod det att det var det.
  • Anonym (tiger)

tydligen kan man bara välja vilka kommer som ska KOMMA fram inte vilka som inte ska komma fram :( jobbigt... men vad ska man göra antar att vi får stå ut med henne.. :(

Anonym (Anställd) skrev 2008-05-06 12:28:16 följande:

• Podominike

Hej !
    Spela in alla samtal med henne och lägg upp dem som du vill på youtube låt henne snacka på med sin goja och var så trevlig som du kan haha :)

Svar på tråden kan Telia hjälpa oss?