• Anonym

När kommer lönen om man börjar på ett nytt jobb nu??

Om man börjar på ett nytt jobb nu veckan som kommer - antar jag att den första lönen kommer i slutet av juni?? Är det pengarna från Maj som kommer då eller både från Maj och Juni?? Lite förvirrad..

• Svar på tråden När kommer lönen om man börjar på ett nytt jobb nu??
  • Moj Katile

Månads lön eller timlön? Månadslönen kommer i maj.
    I juni kommer ob för maj samt lön för juni.

• Anonym
    PuMaMoRsAn skrev 2008-05-05 00:41:11 följande:
    Månads lön eller timlön? Månadslönen kommer i maj. I juni kommer ob för maj samt lön för juni.
    Jo, men detta är ju ett nytt jobb och jag börjar i mitten av en månad (maj).
    ANtar att det inte kommer några pengar alls första månaden man jobbar, utan att det blir en fördröjning till nästa månad...
    Pluggat konstant i 5 år...helt snurrig av detta med jobbande
  • Moj Katile

Jag fick samma månad. Kan vara olika ju

• Anonym
    PuMaMoRsAn skrev 2008-05-05 00:45:18 följande:
    Jag fick samma månad. Kan vara olika ju
    Mm..men OM det är så att pengarna inte kommer förrän i slutet av Juni.....är det då pengarna från enbart Maj som kommer då, eller för Maj OCH Juni?
    (Ledsen om jag är snurrig)
    Timlön gäller det..
  • Barbabok

Har du månadslön är det vanligt att få lönen samma månad man arbetar den, dvs ½ majlön i maj. Ev. sjukavdrag och dyl kommer då på junilönen.
    Har du efterskottslön kommer majlönen dvs en halv lön för maj samt ev avdrag i juni. Vilket du har vet bara din arbetsplats. Är du tillsvidareanställd är det vanligt med lön enl. alt. 1.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Barbabok

Citatfunktionen är ur funktion

Får du majlön i juni får du junilön i juli, inte båda samma månad.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Anonym

ok tack          

• Anonym (L)

men man får väl månadslön i förskott?
    Isåfall borde du få lön för det du SKA jobba i juni den 25e maj. OB tillägg kommer en månad senare.
    Så vart det iallafall för mig när jag jobbade förra sommaren.

Gick på timmar ena halvan av juni. 25e juni fick jag en hel månadslön för julimånad.
    25e juni fick jag en månadslön för agusti + den halva månaden jag jobbade i juni eftersom jag först gick på timmar..
    Krångligt :P

• Anonym (L)

för juli menade jag naturligtvis, inte agusti

• Ayya

Beror helt på vad som står i ditt avtal. Om du har en månads innestående lön eller om du får lönen samma månad. Kolla upp det.

• FruSundahl

Har du släp på lönen så kommer den juni.
    Annars får du det du jobbat i maj.

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
Svar på tråden När kommer lönen om man börjar på ett nytt jobb nu??