• Tola

*SEB..vad är det för bank?

SEB..vad är det för bank?

• Svar på tråden *SEB..vad är det för bank?
  • MrsHawkins

Svenska Enskilda Banken

• MrsHawkins

Jasså? Jag har kanske fel då...

• MayaS

vet inte om jag förstår frågan.

SEB är en förkortning för Skandinaviska Enskilda Banken o vad jag vet så är det en fristående bank men jag kan ha fel.

• Tola

men alltså hur betakar jag in till den då? ska betala en auktion på tradera till SEB.. men nån sån bank har vi ju inte här *nybörjare på tradera*

• Venus

Om du går till din vanliga bank och ber dem hjälpa dig så ska det itne vara några problem...
    Ta med dig bankkontonumret, clearingnumret (ibland ingår detta i det vanliga bankkontonumret) och namnet på mottagaren så ska det gå att lösa utan problem...

Har du internetbank så ska du kunna betala till "Övriga banker" eller nått liknande och då ska du kunna välja SEB där...

• MayaS

Har du internet bank? för isf är det bara att knappa in clearingsnummert och sedan kontonummret o sen beloppet o sen e det klart...

har du inte internet bank så tar du cleringnummert och konto nummret och går till din bank så hjälper de dig där.

• SaraLisa

jag tror faktiskt att den bara heter Enskilda Banken nu men jag kan ha fel.

• Peztis

Så här heter de enl deras hemsida:

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)

• Bisquit

Pallas, jag håller med dig.. *ler*

Men seb ska vara skandinaviska enskilda banken..

Mvh G

• Turid123

Förr var det Skandinaviska Banken och Enskilda Banken. Alla i överklassen hade bara affärer med Enskilda Banken och för dem (mina farföräldrar bland annat) var det som jordens undergång när de slog ihop sig med Skandinaviska Banken

Nu heter banken Skandinaviska Enskilda Banken.

Svar på tråden *SEB..vad är det för bank?