• SvanFlikkan

Sjukt ömma bröst =(

Finns det verkligen inget man kan göra mot ömma bröst? jag håller på att bli tokig, stöter jag i så gör de ont, ska sambon smeka, så går de inte för de gör för ont.
    dessutom har de svällt upp så de tär på ryggen =(

Ngn som har tips om hur man kan lindra det hela???? Orkar inte ha ont!

• Svar på tråden Sjukt ömma bröst =(
  • Silverkatten06

Är du gravid? I så fall i vilken vecka? För de flesta går det över efter första trimestern...

• SvanFlikkan

jag tvivlar starkt på att jag är gravid... önskar de va så men tror inte det!
    Kan jag ha så sjukt ont för att jag ska ha min mens snart? Finns de absolut inget man kan göra??

• Silverkatten06

Ta ett gravtest! Om du inte är gravid bör du nog gå till läkare, det måste ju finnas en anledning...

Jag fick väldigt känsliga bröstvårtot när jag var gravid, det hjälpte att hålla brösten varma, med hjälp av amningsinlägg i bh'n och elfilt i soffan

• Anonym

Ja, man kan ha så onda bröst, inget konstigt, men det fruktansvärt obehagligt. Det är bara vatten. Vattendrivande och jättenattljusolja är det som hjälper, lite.

• Silverkatten06

Innan du börja "experimentera" med vattendrivande bör du försäkra dig om att du inte är gravid! Vattendrivande medel driver nämligen även fostervatten!

• SvanFlikkan

jag ska inte ha min mens förren om ca 1 vecka.. så gravtest är lönlöst i detta fall..

kan man inte använda ngn smärtstillande gele eller ngt? Så de lindras lite? Innan jag blir galen. nej kommer inte exprimentera med ngt, eftersom de handlar om mina bröst, några jag är stolta över.

jag kan ju inte ens gå snabbt ute, kan inte ligga på magen Knappt ha BH för de trycker och ömmar då

• Kimma72

Jag upplever samma sak inför nästan varje mens, håller på att bli tokig emellanåt,det gör så ont så jag nästan gråter om jag stöter emot. Har dock exprimenterat med vattendrivande naturläkemedel och jösses vilken lättnad! Spänningarna och smärtan släpper och jag slipper råmjölken som dyker upp då och då närbrösten är så "stinna". Nu ska jag bara lära mig komma ihåg att ta pillerna också

Svar på tråden Sjukt ömma bröst =(