• Anonym (Uppgiven)

!!En kvinnlig läkare i Landskrona/Lund!! *långt*

Så här ligger det till.
    Jag var in på Landskronas gynmottagning för att göra en gynkoll och den kvinnliga läkaren vars namn jag inte kan blotta TYVÄRR undersökte mig på ett konstigt sätt.

Jag kände mig så illa berörd att först nu flera månader senare har jag berättat för min sambo.
    Visst alla undersökningar är obehagliga men hon gjorde något som fick håren att resa sig på ryggen på mig! Sättet hon tog på mig när hon var där nere och rota plus att hon använde sig av en "duk" som skyddar resterande i rummet från att se vad som händer där nere.
    Ska detta få hända och vad ska jag göra??
    Är det någon mer som kanske råkat ut för denna människa?!

Just ja sen ska det tilläggas att när jag senare när jag väl blivit gravid skulle in akut till Lunds kk var hon där med!! Detta resulterade i att jag smög och pratade med en sköterska som "möblera" runt i namnen så att jag fick träffa nästa läkare istället.
    I dagsläget står det klart i mina papper att hon inte får komma i närheten av mig men ändå är jag så rädd, jag har tänkt att föda i Lund och skulle några fler akuta tider komma på tal finns risk att hon är där!
    Ska jag då behöva sitta och vänta tills nästa pass går på så att säga?

Vet egentligen inte varför jag skrev denna men behövde få ut det och även uppmärksamma, vill inte att folk ska råka illa ut!
    Vet verkligen inte vad jag ska ta mig till och jag är ledsen över detta jämt, det jagar mig sönder och samman!

• Svar på tråden !!En kvinnlig läkare i Landskrona/Lund!! *långt*
  • Silverkatten06

Har du anmält henne?

• Anonym (Lollo.)

men vad var det hon gjorde då? Låter inte så konstigt på din beskrivning tycker jag.Dom måste ju vara där nere och rota hur annars skulle det gott till menar du?

• Anonym (Uppgiven)

Nej jag vågar inte. Jag vet inte ens hur... Var ska jag vända mig? :-/
    Örk allt är bara svårt...

Silverkatten06 skrev 2008-05-05 09:58:23 följande:
    Har du anmält henne?
  • Anonym (Uppgiven)

Jo det fattar jag.. jag vet väl hur en undersökning går till och inte tusan inkluderar det klitoris tex.
    Anonym (Lollo.) skrev 2008-05-05 10:00:03 följande:

men vad var det hon gjorde då? Låter inte så konstigt på din beskrivning tycker jag.Dom måste ju vara där nere och rota hur annars skulle det gott till menar du?
  • Anonym

Vad menar du? Tog hon på dig på ett "sexuellt sätt" eller var hon hårdhänt? Vilka var mer i rummet? Har du kollat om "duk" är vanligt? Jag hade en läkare på KK i Malmö som gjorde vaginalt ultaljud på mig när jag var nygravid och när staven var inne lade han en duk över mitt underliv för att inte det skulle vara blottat under själva undersökningen. Jag tyckte det var positivt, men jag förstår ju att din upplevelse var obehaglig och jag beklagar verkligen det!

I värsta fall får du åka till malmö och föda samt åka akut. Jag tror att du själv får välja var du vill åka!

Kram

• Silverkatten06

Fattar inte riktigt vad som hänt, men om du inte anmäler så är det klart att hon jobbar vidare och således kan hon ju jobba den dan du kommer dit. Om hon verkligen har gjort nåt fel så ska hon anmälas! Om inte bör du passa dig för att hänga ut henne på internet...

• Anonym (Lollo.)

men smekte hon dig eller tog på dig på ett sexuellt sätt?
    jag kan förstå att något fel måste det ju vara eftersom du är så upprörd.och jag tycker att du ska änmäla henne om hon har äcklat sig.

Anonym (Uppgiven) skrev 2008-05-05 10:01:49 följande:

Jo det fattar jag.. jag vet väl hur en undersökning går till och inte tusan inkluderar det klitoris tex. Anonym (Lollo.) skrev 2008-05-05 10:00:03 följande:
  • Anonym (Uppgiven)

Jo han har jag oxå haft.. Skulle tro det är samma man. Jag var in och kolla livmodern efter förlossning för jag hde rester kvar.

men jo denna kvinnliga läkare var mer på det sexuella sättet. Jag har jätte svårt att få ner det i ord men det var mer än obehag det var "sättet" hon gjorde det på och hur hon tog på mig där nere.

Och ett ja till.. Malmö är underbara. Vill gärna dit igen födde där förra gången men då bodde jag iofs i Malmö..

Anonym skrev 2008-05-05 10:03:20 följande:
    Vad menar du? Tog hon på dig på ett "sexuellt sätt" eller var hon hårdhänt? Vilka var mer i rummet? Har du kollat om "duk" är vanligt? Jag hade en läkare på KK i Malmö som gjorde vaginalt ultaljud på mig när jag var nygravid och när staven var inne lade han en duk över mitt underliv för att inte det skulle vara blottat under själva undersökningen. Jag tyckte det var positivt, men jag förstår ju att din upplevelse var obehaglig och jag beklagar verkligen det!I värsta fall får du åka till malmö och föda samt åka akut. Jag tror att du själv får välja var du vill åka!Kram
  • Anonym (Uppgiven)

Jo jag har ångest för det att jag inte vågar ta tag i det.. Jag vet bara inte hur och var. Min sambo säger också att jag ska anmäla men det är ju skit svårt! Var??

Silverkatten06 skrev 2008-05-05 10:03:24 följande:
    Fattar inte riktigt vad som hänt, men om du inte anmäler så är det klart att hon jobbar vidare och således kan hon ju jobba den dan du kommer dit. Om hon verkligen har gjort nåt fel så ska hon anmälas! Om inte bör du passa dig för att hänga ut henne på internet...
  • Silverkatten06

Anonym (Uppgiven) skrev 2008-05-05 10:08:51 följande:

Jo jag har ångest för det att jag inte vågar ta tag i det.. Jag vet bara inte hur och var. Min sambo säger också att jag ska anmäla men det är ju skit svårt! Var??
    www.hsan.se/
  • dagdrömmare

set brukar finnas en patentnämd man kan vända sig till med klagomål och anmälan, kontaktuppgifter finns säkert på sjukhusets hemsida eller ring växeln och fråga

• Anonym (Uppgiven)

Tack ska ta mig i kragen och ringa.. Absolut..
    Tack igen för länk och hjälp.

• hjärnladyn

Men det finns ju inget som hindrar att du föder i Malmö trots att du inte bor där längre.

Som jag förstår det bor du i Landskrona och om du vill undvika läkaren kan jag också verkligen rekommendera KK i Helsingborg för din förlossning.

Hoppas att du reder ut dina obehagliga upplevelser.

• Anonym (Uppgiven)

Har ingen erfarenhet alls av Helsinborg men det kan vara värt att överväga. Tack ska du ha.

hjärnladyn skrev 2008-05-05 10:22:13 följande:
    Men det finns ju inget som hindrar att du föder i Malmö trots att du inte bor där längre. Som jag förstår det bor du i Landskrona och om du vill undvika läkaren kan jag också verkligen rekommendera KK i Helsingborg för din förlossning. Hoppas att du reder ut dina obehagliga upplevelser.
  • kickboxare

Vill bara säga att helsingborg är ett bra ställe och föda på. Jag födde både min dotter och min son där. Bara en massa trevlig personal

• Anonym

jag bor i landskrona och går ca varannan mån på gyn där men har bara haft en manlig gynläkare där och vilken jävla tur att jag inte har haft den jävla äckliga kärringen hade slagit henne rakt över käften åk till förlossningen i hbg hur bra och trevlig personal också har fött båda mina barn där

• Anonym

Var hon inte bara öm i sina rörelser och att du missförstod det? Smekte hon dig på klitoris? Inte skulle hon hålla på sexuellt med andra i rummet? Förlåt om jag ifrågasätter dig, men det låter helt osannolikt att en kvinnlig gynläkare taffsar på en kvinnlig patient!

• Anonym (Uppgiven)

Nej hon var inte bara "öm" i sina rörelser. Det är väl skillad på att vara försiktig/öm och faktiskt taffsa...
    Jag trodde inte heller det var möjligt därav bad jag specifikt om en kvinnlig läkare...

Anonym skrev 2008-05-05 18:53:02 följande:
    Var hon inte bara öm i sina rörelser och att du missförstod det? Smekte hon dig på klitoris? Inte skulle hon hålla på sexuellt med andra i rummet? Förlåt om jag ifrågasätter dig, men det låter helt osannolikt att en kvinnlig gynläkare taffsar på en kvinnlig patient!
  • Anonym (Uppgiven)

Önskar jag gjorde det faktiskt..

Anonym skrev 2008-05-05 13:56:33 följande:
    jag bor i landskrona och går ca varannan mån på gyn där men har bara haft en manlig gynläkare där och vilken jävla tur att jag inte har haft den jävla äckliga kärringen hade slagit henne rakt över käften åk till förlossningen i hbg hur bra och trevlig personal också har fött båda mina barn där
Svar på tråden !!En kvinnlig läkare i Landskrona/Lund!! *långt*