• Smurfanna

6-åring ska få en sommarpresent.. Men vad????????

Vår son ska få en sommarpresent, han vill ha en fyrhjuling, men det tycker vi han är för liten för. En studsmatta tycker vi sker för mycket olyckor på.
    Är han för liten för en trampbil??
    Radiostyrda bilar / båtar har han.
    Gungställning har han.
    Pool vill vi inte köpa, vi har en underbar sjö nära oss.

Så, vad finns det??

Gärna utomhusleksak, Snälla! Ge tips och förslag!!

• Svar på tråden 6-åring ska få en sommarpresent.. Men vad????????
  • sappe

Mina barn har en studsmatta,och de har jätte roligt på den.Vi köpte ett skyddsnät,det måste man ha.Barnen är 2,5år 5år 11år.Och alla har jätte kul på den och nu när vi har skyddsnät så kan man slappna av.Måste nog säga att det är det bästa vi köpt,en studsmatta.....

• MaryD

Jag håller med sappe: Jag och min sambo köpte en monsterstor studsmatta (4,6 meter i diameter) för två veckor sen till min sex-åriga son. Best ever! Han hoppar med kompisar och kusiner i tre-fyra timmar i streck. Även jag och min sambo har svårt att hålla oss därifrån

• MaryD

...annars kan jag rekommendera inlines...

• teena

Kastspö, kanske ( med flytväst?)

• SuzyQgirl

Min väninna har en kille på 5år & han fullkomligt älskar sin trampbilstraktor med cementblandare. (Köpt på biltema.) Han gillar även min dotters lekbord (men hon är bara 14mån). Ett bord som man kan ha vatten & sand i med diverse redskap som medföljer. Sen kan man också sätta på ett lock så är det en bilbana ovanpå. Finns på bl.a. toys r us & BR leksaker men det kanske han börjar bli för stor för.

• Fröken perfekt

En ponny som mamma får sköta om

• BeccaGrodan

alltså fyller han år? annars förstår jag inte varför ni måste komma på en pressent han ska få om det inte är något ni vet på rak arm han behöver, att bara köpa pressent för köpandets skull låter ju rätt onödigt?

• Fröken perfekt

Ett stoort lass sand/grus som ni tippar någonstans då har han att köra och gräva i hela sommaren

• Ananaspaj
    BeccaGrodan skrev 2008-05-06 21:40:34 följande:
    alltså fyller han år? annars förstår jag inte varför ni måste komma på en pressent han ska få om det inte är något ni vet på rak arm han behöver, att bara köpa pressent för köpandets skull låter ju rätt onödigt?
    Måste man ha en särskild orsak att köpa presenter till sina barn?? Det visste inte jag, kan man inte få komma med presenter som en överraskning bara så där?

Studsmatta är bra, Min sexåring önskar sig Heelys! Skor med hjul under... Skateboard med skydd till..Min älskar sin radiostyrda helikopter som flyger...
    Kanske han kan få ett äventyr..ex, åka gocart eller något..åka litet flygplan eller flyga helikopter eller...

Hitt på nåt! Rolig idé!
  • BeccaGrodan

Ananaspaj: klart man kan köpa grejor bara sådär till sina barn men om man själv inte ens vet vad man ska köpa kan man väl vänta tills man kommer på nått bra o roligt som barnet vill ha/behöver istället för att sätta sig o försöka fundera ut nått bara för att man ska köpa nått!?

men alla gör ju självklart som de vill tyckte bara det va lite underligt att fråga folk här vad man ska köpa till sitt barn

• Tjatte

Studsmattor orsakar inte fler olyckor än andra leksaker, det är bara det att det uppmärksammas av media för att det är inne med studsmattor. När skateboard var som hetast var det de som orsakade alla olyckor, samma med inlines, BMX-cyklar och så vidare. Klart att det sker fler studsmatteolyckor nu när det står en i varannan trädgård! Så därför rekommenderar jag studsmatta - ungarna älskar det, det är bra motion och motorikträning. Dessutom kan man studsa själv Sparkcykel är också kul. Eller trampbil som du var inne på, jag tror inte han är för liten för det.

• Twinis

Jag skulle dock rekomendera en studsmatta, en sådan har vi här hemma Har barn mellan åldrarna 19år till 10månader och den uppskattas av allihop Minstingen har dock bara studsat då jag eller hennes pappa hållt i, men hon gillar det hihi.
    De har suttit mindre vid datorn och varit ute mer helt enkelt sen vi köpte den och inte nog med så har även jag uppskattat den med, jätte kul!
    Så köp en sådan, händer inte mer olyckor på en sådan än med någon annan leksak.

• sappe

Man kan ju få lite träningsvärk i ryggen när man börjar att hoppa,men det går över....Har inte läst allt så det kanske nå´n har skrivit redan...

• Mithera

Ett eget fiskespö som någon föreslog är ju en toppenidé - tycker jag . Mina barn älskar att sitta på bryggan (med flytväst och vuxet sällskap) och titta på ett guppande flöte .
    Vill ni göra en större investering så kanske en cykel passar bra, om han inte har det. En trampbil funkar absolut.

Vi har oxå köpt sommarlovspresenter till våra barn, men det har alltid handlat om småsaker. En bok, ett skärp, ett halsband, en skiva, ett hopprep, o.s.v. Inte nödvändigt, men mysigt . Vi har dessutom som tradition att äta lunch på restaurang efter skolavslutningen - det uppskattas faktiskt mer än presenterna .

• Cocarola

Jag hade inte bangat för varken studsmatta eller fyrhjuling, även om det kräver en del säkerhetspyssel från föräldrarna.

Fler farliga men roliga saker:
    Uppblåsbar roddbåt att ha i sjön
    Uppblåsbar vattenskoter att ha i sjön! www.shopping4net.se/Barn-leksaker/Leksaker/Sommarlek/Vattenskoter.htm

Enklare sommarskoj:
    sparkcykel
    trädgunga i form av häst (www.bosieboo.com har jättefina grejor för utomhus lek)
    www.bosieboo.com/invt/11401
    våtdräkt (Lidl har billiga för barn just nu) som man håller värmen i när inte sjön är så varm + snorkel och cyklop

Jobbig men rolig present: trädkoja som ni bygger tillsammans.

• Smurfanna

TACK FÖR ALLA FÖRSLAG!!!
    Det blev en uppskattad studsmatta.
    Regler får man ju ha som att inte hoppa 2st eller vara under mattan.
    Nät också såklart.

• knorrhane

Med tanke på trots-ålder-trådarna, köp ett el-halsband.

*ironi*

Svar på tråden 6-åring ska få en sommarpresent.. Men vad????????