Amnings-bh?
Vad rekommenderar ni för amnings-bh? Har 85E.
Är de alltid utan båge? Affär? Ca-pris?
Speciell bh till natten?
Vad rekommenderar ni för amnings-bh? Har 85E.
Är de alltid utan båge? Affär? Ca-pris?
Speciell bh till natten?
Köpte på Lindex. Amnings-bh är utan bygel. Större risk för mjölkstockning om något sitter åt för hårt. Hade ingen bh på natten under hela förra graviditeten.
Flera billiga än enstaka dyr... Man sölar rätt rejält. Mina är också köpta på Lindex. Hade samma på dagen som på natten. Det finns amningsbh:ar med bygel, men jag har bara haft utan. Kanske att man väljer bygel-bh efter några månader när man har kommit in i amningsrutinerna, vad vet jag.
Jag letade o letade förra veckan när jag behövde ny, på H&M o Kappahl. Av 8-10 modeller var bara en på HM o två på Kappahl utan bygel!! Jag tycker det är jättekonstigt, men så har jag alltid fått ont av sånt som klämmer när jag ammar. Jag har 80D o hittade en jättebra på Kappahl med breda stadiga axelband o "lyft" i kupan...
Jag har hittat mina på Lindex Triumph mamabel. och på nätterna ibörjan hade jag en från apoteket, ja egentligen inte amningsbh, min mamma hade en likadan när hon hade blivit bröstcanceropererad, men jag tyckte de funkade bra.
Fåtal bra skulle jag vilja säga...
Har använt mina tre bhar i nästan tre år (två barn ungefär varsitt år, med fyra månaders amningsuppehåll emellan) och de är fortfarande ok. Tror att det är abecita, två utan bygel en med bygel.
Har inte haft någon speciell nattbh utan kört med de vanliga med amningskupor eller handdukar i sängen.
Om man "läcker" mycket fungerar amningkupor från t ex apoteket bra! Skaffa dock inte alla innan du har ammat ett par veckor då bröststorlek kan förändras.
Lycka till med amningen. Amningstoppar i kombination med amningsbh är enligt mig oslagbart när man vill amma "offentligt" fast utan insyn.
köpte faktiskt en redan nu. boobiesarna blir ju inte direkt mindre o den är superskön. på lindex, kostade bara 169 pengar. toppenpris tyckte jag. fanns svarta o vita!
amg 06:
Fastnade mest för ditt tips. Har haft Abecita som vanlig bh och var mkt nöjd! Det är ju både det där m storleken och ryggen...
Ska kika på Twilfit idag. Tack!
AnnaSC: Har också hört om de från Apoteket, ska kika också på dem.
Har 80 D eller DD. Hittar typ inga i större strl än 75C... Har vart på både HM och Lindex...
Eller råkar de bara vara dåliga butiker där jag har varit..
har kikat på både hm och maxi men finns ju bara upp till D-kupa!
jag har D-kupa idag och antar att jag kommer behöva minst en kupstorlek större när bebisen tittat ut och mjölken rinner till.
var kan man hitta större storlekar som inte kostar hur mycket som helst??
har tänkt köpa apotekets och testa men vill gärna ha med bygel oxå..
nån som har tips??
Jag har också abecita (köpt på twilfit) och är jättenöjd. Till mig sa de att de stora kup-storlekarna har bygel för att det behövs (jag ville egentligen ha utan eftersom jag hade hört det där om mjölkstockning). Har nu haft byglarna i 4 månader och, problem hittills.
Har även köpt amningslinnen på lindex superbilligt. Använder dem ofta, men tyvärr är det inget stöd i dem, så har man tung byst är det nog inget alternativ.
Vet inte var du bor, men i Lund finns det en affär som har upp till STORA amningsbh Eva butiken heter den och priserna är mellan 299 och 500 o de för 299 är jättebra!
Triumph mamabel har upp till 90 e tror jag det är. De finns på trimarco.com (ller var det .se?)
INGA problem hittills skulle det stå...
JAG KÖPTE EN SOM ÄR UNDERBART SKÖN. PÅ BARNENS HUS OCH DEN HETER CANTALOOP OCH FINNS I TRE OLIKA FÄRGER OCH DOM LIGGER I BURKAR . MIN KÖPTE JAG FÖR CA 300 DEN ÄR SÅKLART UTAN BÅGAR SOM ALLA ANDRA MEN MATERIALET ÄR UNDERBART OCH INGA SÖMMAR FINNS. jAG HAR ÄVERN EN GÖRDEL TILL BABYMAGEN FRÅN DOM...
sEN KAN JAG REKOMENDERA EN SAK TILL : nÄR JAG FICK MIN DOTTER -03 SÅ GICK VI IN PÅ NK I STOCKHOLM OCH KÖPTE EN BH SOM JAG FICK HJÄLP ATT VÄLJA UT AV PERSONALEN DOM VISSTE JU HUR DEN SKULLE SITTA OCH SÅ FICK MAN RÄTT STRL.
INTE SÅ DYR 400 KR TROR JAG DEN HAR JAG KVAR ÄN OCH DEN HAR INTE TAPPAT FORMEN ALLS ÄR TVÄTTAD HUR MYCKET SOM HELST.
kom på en sak till...
När ni provar så tänk även på att prova knäppning över bröstet så att ni kan göra det med en hand. Den andra handen används ju oftast för att hålla bebis
Den första amningsbehån jag köpte hade för krånglig knäppning så den användes bara i nödfall.