• lajjalo

Tips på vätskedrivande? Hjälp!

Jag är i v31 av min fjärde graviditet. Brukar alltid lagra vatten sista veckorna, men nu tycker jag det är lite väääl tidigt och jobbigt. Ser svullen och plufsig ut, har riktiga korvfingrar och benen känns som stockar.
    Vad kan man göra åt det?! Vet att man inte kan ta vätskedrivande medicin och försöker kämpa på med stödstrumpor, dricka mycket vatten, äta lite salt och mycket torkade tranbär -men det känns inte direkt som att det hjälper.

Snälla hjälp! Känner mig som en ballog, vad kan jag göra?!
    (Och det är inte havandeskapsförgiftning)

• Svar på tråden Tips på vätskedrivande? Hjälp!
  • October

Vattenmelon ska vara vätskedrivande.

• Sagofe

Öl tänkte jag skriva först, men kom på mig själv
    Ska inte kaffe och cola vara vätskedrivande? Man ska ju inte dricka för mycket av det, men lite kanske hjälper det med.

• canmamma

Gå och simma! Jag tyckte det var jätteskönt i slutet av min förra graviditet och det hjälpte till att få ner svullnaden för mig. Hoppas att du får många bra tips!

• brünnhilde

ananas och vindruvor är vätskedrivande

• ronjarövare

Jag har fått vätskedrivande utskrivet av läkare nu i min grav för jag samlar så mycket vätska, men kan lugna dig med att säga att inte dom heller hjälper, så jag slutade nästan direkt, eftersom det inte e bra att äta dom om dom inte gör någon nytta.... Så jag tror vi får stå ut och kämpa på... Jag började samla vatten i typ v. 28, e nu i v. 38 och det e olidligt, har gått upp 28 kg...... Lycka till

• lajjalo

tack för alla svar!
    jag var hos bm idag och hon var inte alls med på att skriva ut något vätskedrivande. kanske kvittar lika nu när jag läste om din erfarenhet ronjarövare...
    ska gå till torget och handla melon, ananas och vindruvor i eftermiddag då!
    kaffe blir jag så stirrig av och cola gillar jag inte, men annars har jag också hört att det ska driva vatten.
    det där med bada ska jag också prova imorgon. ska gå till badhuset om jag hittar något badklädesaktigt som jag får plats i . annars kanske man kan prova sopsäck?

tack för era tips, nu får jag väl kämpa på de veckor som är kvar.
    (liten suck)

• Zunrose

Jag ligger inne på sjukhuset för havandeskapsförgiftning och till mig har läkarna sagt

drick mycket te och tranbärssaft och ät mycket frukt och grönsaker ...

hade på 1 dag gått upp 2,7 kg då jag druckit en massa kolsyra utan att jag visste att jag fick det men då så gjorde jag en hel dag att jag drack 1,5 l tranbärssaft och krängde vindruvor till fullo och gick ner 1,9kg på en dag igen men har fortfarande mycket vätska kvar i kroppen men mitt tips är ät mycket frukt och drick tranbärssaft =)

lycka till

• cilli

Grönt te är vätskedrivande och på samma gång nyttigt

• carrro

jag började binda vätska i v 13 med min första pojke.............
    så jag snor lite tipps här  {#lang_emotions_surprised}

Svar på tråden Tips på vätskedrivande? Hjälp!