• Anonym

Bikiniöverdel till liten byst men stor kropp!

Snart är det sommar och sol och då kommer även badvädret.
    För några år sen slutade jag att bada, att överhuvudtaget visa mig i badkläder pga övervikt.
    I år tänkte jag väl ge det en chans, göra fästmannen glad och kunna bada med honom och våra vänner då jag inte gjorde det förra året.

I förra veckan gick jag glatt ut och kollade kläder med en barndomsvän, och vi gick och kollade badkläder då hon vill börja simma med mig i simhallen.
    Självklart hade jag samma problem som alltid
    - hitta en överdel/bh som sitter bra.
    Jag är kraftig runt om, och har liten byst, A-kupa.
    Just Bh har jag väl sisodär med att hitta, det finns om jag letar, och på dom flesta är det stretch, å andra sidan gör det inget om den sitter lite lite tajt eftersom jag har kläder över, med andra ord så syns det inte.

Men att hitta just en bikini överdel verkar omöjligt.
    På alla överdelar jag tittat på så är ALLA jättesmå runt om kroppen. Jag kan inte knäppa dom, och kan jag det så skär det in så in åt skogen, dvs ser förjävligt ut.
    Jag vill gärna ha en överdel som det är inlägg i, då jag har väldigt små bröst.
    Självklart gick självförtroendet åt skogen även denna gång, som alltid när jag ska prova kläder.

Men är det bara jag som har det såhär?
    Eller är det så att kvinnor som har små bröst även ska vara smala? Domhär frågorna ställer jag mig varje gång jag kollar kläder. Och det är ett STORT problem för mig att ha det såhär.

Och ja, jag har varit in i många butiker och kollat bikini överdelar, men alla är likadana, dvs små bröst = smal.

Någon som vet vad sjutton jag ska göra?

• Svar på tråden Bikiniöverdel till liten byst men stor kropp!
  • MiaP

Varför inte prova baddräkt istället då? Själv har jag tvärtomproblem. Har alltid haft skitsvårt att hitta snygg överdel pga bananerna Jag använde vanlig bh några år fungerar hur bra som helst, ingen som ser skillnad.

• Anonym

Åh, jag gillar inte baddräkt.
    Sitter för tajt och sånt, jag mår illa av att se mig själv

Äh, får helt enkelt skita i att bada i år också.
    Eller kanske bada med kläderna på

• MiaP

Äsch, köp en bh. Eller gå till en riktig underklädesbutik så du får personlig hjälp.

Blir det mycket sol så är det ju fördel om du badar med kläderna på, hudcancer och sånt du vet...

• Silverkatten06

Gå till en riktig, välsorterad underklädesbutik. Kostar förmodligen lite mer, men då får du å andra sidan nåt som sitter bra.

• Catriiin

Gå till Stadium eller nåt och testa sportbehå varianterna. Jag har alltid haft problem då jag har liten byst men är ganska lång, min vanliga storlek har åkt upp hela tiden. Döm om min förvåning när jag förra sommaren testade en sportvariant av bikini i två storlekar större och det funkade hur bra som helst. Så sportbehå är mitt tips!

• Silverkatten06

TS, vad har du för storlek? Jag har rätt stor byst men liten omkrets och har hittat några websidor jag alltid beställer ifrån, det måste ju finnas liknande sidor för dem med liten byst och stor omkrets också!

• Anonym
    Silverkatten06 skrev 2008-05-05 12:58:19 följande:
    TS, vad har du för storlek? Jag har rätt stor byst men liten omkrets och har hittat några websidor jag alltid beställer ifrån, det måste ju finnas liknande sidor för dem med liten byst och stor omkrets också!
    Jag använder 75-80 A, men mest för att det är de enda bh:arna som går runt kroppen.
    Skulle väl egentligen behöva använda mig av ''barn'' BH, hehe
Svar på tråden Bikiniöverdel till liten byst men stor kropp!