• Lizen1982

Lyssna på hjärtat i .v.14?

I morgon ska jag till BM tänkte fråga om hon kunde lyssna efter hjärtat.
    Hur stor är risken att hon inte skulle höra det?

Jag är i början på .v.14 och det skulle vara så skönt att få höra att det verkligen är en liten där inne.

• Svar på tråden Lyssna på hjärtat i .v.14?
  • Jesster

Så tidigt är det inte alla BM som gör det yvärr eftersom risken att man inte hör något är stor och det gör att man kanske blir mer orolig (helt i onödan). Min BM totalvägrade.

Men fråga kan du ju göra! Många BM gör det

♥ v.30 ♥
  • Virrpirr

I vecka 12 totalvägrade iaf min BM, men många gör det så det är bara att höra efter

• Lizen1982

ok. Då kanske hon inte vill men jag ska fråga ialla fall. Hoppas hon vill pröva.
    Jag ska på UL om en vecka då får jag se lillen iallafall.
    Är jobbigt nu i början när man inte känner något.

• sweetlina

jag e i vecka 12 o var på inskrivning idag och frågae det men hon ville inte för hon sa att bebisen ligger för långt ner då att det inte går att höra, v 14 vet jag dock inte fårga så får du ju veta:) lycka till

• EmiliaJ

Jag tycker det där är konstigt....Min BM har låtit mig höra hjärtat i vecka 11 både då jag väntade sonen och nu även denna gången i vecka 11. Jag frågade henne om detta, att så många BM inte lyssnar och det tycker hon är lite konstigt. Det är inte svårt att få fram enligt henne och om det inte har hörts - då har något varit fel eller så är kvinnan inte så långt gången som hon trodde.

Nu ska jag få komma nästa vecka (är då i vecka 15) för att få lyssna igen - hur mysigt som helst. Tilläggas bör kanske att jag går privat......

• toveca

EmiliaJ: Fast risken är ju ganska stor att det är mammans puls och inte barnets hjärtslag man hör så tidigt. för de flesta kvinnor har ju inte livmodern kommit upp över bäckenet då.

Hugo 17/2 -07
  • mammatill2härligavildar

Min BM sa att det bara skulle oroa mig ännu mer om hon försökte lyssna och inte hörde något.
    Jag vet hur jobbigt det är att inte veta i början, och hur svårt man har att fatta att det är en liten där inne. Men man får försöka att inte oroa sig, hur svårt det än är. Min BM sa att så länge man inte får några tecken som tyder på missfall eller att man inte skulle vara gravid så ska man försöka njuta och koppla av. Jag gjorde som hon sa och även om det var svårt så är jag idag glad att jag inte gjort massa VUL och annat bara för att jag var orolig, för det är nog alla.

Och grattis till bebben i magen=)

• EmiliaJ

Toveca: Jag vet inte om det är så som du skriver, men en rutinerad BM kan nog skilja på min puls och barnets hjärta. När hon letar upp med dopplern (långt ner mot bäckenet) så "skorrar" det rejält (tarmar etc som låter) och sen plötsligt hittar man det lilla livet. Man hör ju inte min puls när hon sätter den mot magen?!

Men det är som sagt olika och jag bara lycklig över att jag får uppleva den glädjen när jag är därGlad

• EmiliaJ

GLömde en sak.....min puls slår ju inte alls lika fort som fostrets hjärtljud - det är verkligen riktigt snabba hjärtslag man hörGlad

• Lizen1982

Jag hoppas hon pröver iallafall i morgon och hoppas man hör något.
    Visst kanske man skulle bli lite orolig om man inte fick höra något MEN man har ju i bakhuvudet att det kan vara svårt att hitta så tidigt.

• xxninnixx

Här hittade jag precis rätt tråd...

Funderade också på hur stor risk det är at man inte hör hjärtljud i v.14... Ska till BM om en vecka och har då gått in i v.14, vill så gärna att hon ska lyssna efter hjärtljuden då, men är samtidigt rädd att man inte ska höra nånting...

• mosteranneli

Jag var på inskrivning idag och har gått 11+6 och fick/kunde höra hjärtljudet redan idag. Hoppas du med får höra det, det käns mer riktigt då på nåt sätt.

• Lizen1982

Hej!
    Gick jätte bra hos BM idag , Fick höra lillens hjärta och gud vad skönt det var , nu vet jag att det lille är där.BM hade svårt att hitta hjärtat men efter mycket sökande så fann hon det.

Ha en toppen kväll.
    Kram

Svar på tråden Lyssna på hjärtat i .v.14?