• Ninnis75

Upprepade missfall men lätt att bli gravid vad är problemet ?

Hej jag är en fullt frisk tjej men regelbunden mens och har ägglossning som jag känner av. Jag fick missfall januari-08 och april-08 utan direkt orsak. Jag förstår att det är vissa fel på nåt antingen ofostrigt embryo,moderkaka el vad det nu är. Någon mer som har det som jag ?

Jag har tagit reda på att man inte får hjälp om man själv blir gravid men efter tre missfall efter varann kan man få gå på utredning.

• Svar på tråden Upprepade missfall men lätt att bli gravid vad är problemet ?
  • turia

kanske en infektion i din kropp som ställer till det?
    nej inte vet jag?

• augustibruden

Har du kollat upp dina värden i sköldkörteln? Det gör man med blodprov.

Ett för lågt värde kan orsaka missfall och missbildningar.
    Det är väldigt vanligt men går att rätta till med medicin.

• Angelflikkan

en vän till mig har haft som du. blir gravid men får ständigt mf.

hon har äglossning, släpper mogna ägg, blir befruktad men när moderkakan ska ta över fostrets näringsförsörjning så blir det mf. det kan inte riktigt fästa i livmoderväggen.
    troligen är detta orsaken, men ingen läkare kan riktigt bevisa det fullt ut.

efter många år med samma upprepande historia, har de beslutat att adoptera istället. det tär på en med så många mf.

så du KAN vara som hon, men jag hoppas att det inte är så..

lycka till!

mamma älskar dig snuttan
  • Englavakt

Hej!
    Jag fick 6 mf (med min dåvarande sambo) innan jag äntligen fick min son, som nu är 2 år och 9 mån. Efteråt fick jag 2 mf som inte var planerade alls.. 1 var med 2 olika ex..
    Nu försöker jag och min sambo att få barn. Vi vill verkligen detta båda två och känner att tiden är rätt och mogen för ett barn och att lilleman är mogen för syskon. Skulle blivit ett tillskott i oktober men det blev mf efter mf nu sedan vi plussade första gången.
    Vid senaste grav. skulle dem sätta mig på hormontillskott för att se om embryot överlevde då, men jag hann inte mer än plussa förrens jag fick mf igen..
    I måndags började vi på utredning och väntar ihärdigt på provsvaren, men det känns verkligen hopplöst..

• Ninnis75

Oj,beklagar. Det skulle kännas som att allt hopp försvinner när man får så många mf efter varann ..

Idag har jag fått plus på CB stickan men vågar inte riktigt glädjas,är i vecka 5. Har molvärk och lite konstig humörsvängning, liten sexlust och drömmer märkligt. Jag tänker inte ta ut nåt i förskott det vågar jag inte,men hoppas att det lyckas nu tredje gången gillt. BF januari 2009.

önskar dig lycka till & tack för att du skrivit om din situation ..

• Englavakt

Grattis till plusset iaf. Hoppas verkligen på att det blir tredje gången gillt för er!! Håller alla tummar och tår för er nu!
    har slutat hoppas nästan helt och hållet. Lite hopp finns alltid.. eller om det bara är den där önskan om att vilja.. vet inte!
    Håller inte ens reda på min ägglossning längre..

Lycka till!!

• Primrose

Grattis till plusset!Glad Jag håller tummarna för att det håller hela vägen den här gången.

Själv har jag tre MF bakom mig och är nu (naturligt) gravid i v. 16. Skillnaden den här gången var att jag hunnit göra två IVF:er (på egen bekostnad, jag är 10 år äldre än du) sedan mina MF (men jag plussade inte av dessa behandlingar) och att jag har tagit Progesteron och Trombyl.

• Malin 85

hej jag e i din sits,har varit gravid 2 gånger på 5 månader,å första mf skedde i v 5  å det andra i v 8.håller nu på att blöda efter det andra.va hos läkaren idag å tyvärr så fanns det rester kvar så det blir tabletter för att sätta igång det för att få ut resten.

lycka till alla här som försöker att få en liten i magen=)

Svar på tråden Upprepade missfall men lätt att bli gravid vad är problemet ?