Autogiro draget trots att det inte fanns täckning på kontot!
Innan jag tar min fråga vill jag bara säga att jag vill inte ha några moralkakor då jag vet vilken situation vi har satt oss i själva.
Nu till frågan, det är så här att på grund av omständigheter har vi valt att inte betala ett lån vi har hos en långivare och det lånet har dragits via autogiro. Nu i och med att vi inte kan betala så har vi sett till att det inte har funnits några pengar att dra och vid den senaste kontakten med långivaren så fick vi reda på att ärendet skulle lämnas till inkasso.
Den här månaden har dom ändå varit och dragit pengar trots att det inte fanns något att ta och vid kontakt med våran bank så får jag reda på att den kontroll som görs för att kolla saldot på kontot inte hade fungerat och därför har dom kunnat dra pengar även fast det inte fanns pengar och dra.
Våran bank säger att dom inte kan göra något utan det är långivaren som får betala tillbaka, idag kontaktade jag långivaren och dom kunde minsann inte betala tillbaka några pengar och dom har inte gjort något fel som tagit pengar från vårat konto som egentligen inte är våra. Utan vi får kontakta våran bank så att dom i sin tur kontaktar långivaren.
Har vi egentligennågonting för om vi går vidare med detta, vi vet ju att vi har en skuld men vi kan inte betala den och istället för att ha skuld till dom nu så har vi ett minus på vårat konto och skyldiga banken pengar istället
Kan det verkligen gå till så här? Dom har ju varit inne och tagit pengar som inte är våra och om det tekniska hade fungerat som det skulle så hade dom ju inte kunnat ta något då det inte fanss täckning på kontot.