• Eisa

Kan man skura golvet med diskmedel??

Ja, kan man? Har inget rengöringsmedel nämlisch.

• Svar på tråden Kan man skura golvet med diskmedel??
  • Fru annmi

Nja,beror ju på
    Är det Yes så blir det en fet hinna av det,men..
    Testa Tvål eller lite Schampo annars

• Kazeer

Det beror nog på vad du har för golv.

På klinkers ska man tydligen inte använda diskmedel utan där är det såpa som gäller (fick jag lära mig av grannen för några månader sedan).

Sen å andra sidan ... kan golvet verkligen ta skada bara för att du skulle tvätta det med diskmedelsvatten en enda gång? Har svårt att föreställa mig att så är fallet.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Eisa
    Fru annmi skrev 2008-05-05 13:31:34 följande:
    Nja,beror ju på Är det Yes så blir det en fet hinna av det,men..Testa Tvål eller lite Schampo annars
    Tvål? Ja tvål kanske man kan ha?
  • Tovas Mamma

Min Mormor har alltid använt diskmedel, hon säger att det är det bästa, sen om det funkar vet jag inte, men det är rent hemma hos henne...Cool

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • 061104

Blir det inte rätt halt då?
    Jag brukar använda sköljmedel då & då, då det tydligen ska vara bra när man har djur.

• Eisa
    061104 skrev 2008-05-05 13:35:30 följande:
    Blir det inte rätt halt då?Jag brukar använda sköljmedel då & då, då det tydligen ska vara bra när man har djur.
    Sköljmedel ska man inte ha hemma när man väntar barn säger min BM så det har jag inte.

Okej jag testar med diskmedel, behöver ju inte ha värsta mängderna.
  • 061104

Ska man inte? Det har jag aldrig hört faktiskt.

Eisa skrev 2008-05-05 13:36:40 följande:
    Sköljmedel ska man inte ha hemma när man väntar barn säger min BM så det har jag inte.Okej jag testar med diskmedel, behöver ju inte ha värsta mängderna.
  • Fru annmi
    Eisa skrev 2008-05-05 13:36:40 följande:
    Sköljmedel ska man inte ha hemma när man väntar barn säger min BM så det har jag inte.Okej jag testar med diskmedel, behöver ju inte ha värsta mängderna.
    Née ta hellre Tvål
    Det blir ingenn Fet hinna av det!
Svar på tråden Kan man skura golvet med diskmedel??