• mallis80

Gaviscon mot kräkningar

Idag varit hos läkaren pga av att sonen på 7 månader spyr hela tiden, fick gaviscon utskrivet och gav honom det nu efter lunch. Satt först 1/2 timma i babysitter och fick sedan gaviscon, fick sedan sitta ytterliggare 15 min, släppte sedan lös honom på golvet för att se om det haft någon effekt, går ca. 10 minuter och han spyr rejält, känner bara suck! Jag som verkligen trodde på detta. Ni andra som använt gaviscon mot kräkningar, har det gett effekt direkt eller har det tagit ett tag?

• Svar på tråden Gaviscon mot kräkningar
  • wihoo

Jag fick gaviscon mot Min halsbränna.. hrm. Funkar det inte får du nog höra dig efter om något annat, om det inte är något allvarligt?

• wihoo

Varföpr inte ringa till barnläkarn istället? Snabba svar o förmodligen bättre svar än på fl.

• mallis80

Det är strejk där jag bor och det är sjuksköterskorna som svarar i telefon och barnläkaren har inget direkt nummer.

• wihoo

Vill man ha svar så kan man ringa till annan komun osv.

• Blue face

Jag har provat Gaviscon mot lillens (3 mån) reflux, men det funkade inte alls

• mallis80

Fick ni pröva nått annat eller är det bara att stå ut? Jag håller på att bli tokig på alla spyor!

• Blue face

Min son fick Zantac som funkade ett tag men nu har vi precis bytt till Losec. Men han har inte "bara" problem med kräkningar utan med sura uppstötningar också. Om din son får ersättning kan du prova att blanda med Nestargel (förtjockningsmedel) som finns att köpa på Apoteket.

• mallis80

Har redan provat Nestargel och det hade ingen som helst effekt,mer än att han blev förstoppad.

• helmag

Jag har haft Losec men han oxå haft sura uppstötninger. Losec stoppar inte kräkningarna men neutraliserar magsyran så man inte får sår i halsen.

Vi fick sluta amma och ge enfamil, blev bättre men han kräktes fortfarande 15 ggr/dag. så länge de går upp i vikt så går det att stå ut.

Svar på tråden Gaviscon mot kräkningar